Țara în care guvernul a restricționat accesul populației la rețelele de socializare
Cuba a restricţionat începând de luni accesul populaţiei la reţelele de socializare şi de mesagerie Facebook, Instagram, WhatsApp şi Telegram, pe fondul răspândirii protestelor antiguvernamentale.
Anunțul a fost făcut de firma de monitorizare a internetului NetBlocks, potrivit Reuters. NetBlocks, cu sediul la Londra, a afirmat pe site-ul său că reţelele de socializare şi platformele de mesagerie din Cuba erau încă parţial perturbate marţi, ceea ce ”ar putea limita fluxul de informaţii din Cuba”. Guvernul nu a răspuns imediat la o cerere de comentarii şi nici Telegram şi nici Facebook, care deţin Instagram şi WhatsApp.
Platforma socială Twitter a declarat că nu a observat vreo blocare a serviciului său. Mii de cubanezi s-au alăturat duminică demonstraţiilor de la Havana şi Santiago pentru a protesta împotriva crizei economice a Cubei şi gestionării pandemiei, unii cerând încetarea comunismului. Introducerea internetului mobil în urmă cu doi ani şi jumătate este un factor cheie din spatele protestelor din Cuba, oferind cubanezilor o platformă pentru a-şi exprima frustrările şi permiţând răspândirea rapidă a informaţiilor.
Cereri crescute de eliminare a conținuturilor
Jurnaliștii Reuters aflați în capitală au declarat marţi că încă nu au acces la date mobile. Compania de monitorizare a reţelei Kentik a anunţat că a observat că întreaga ţară a fost offline pentru mai puţin de 30 de minute, duminică, în jurul orei 16:00, în momentul de vârf al protestelor.
Platformele de socializare se confruntă cu cereri crescute din partea guvernelor din întreaga lume de a elimina anumite conţinuturi şi, în unele cazuri, serviciile lor sunt restricţionate sau interzise în timpul protestelor. La 4 iunie, Nigeria a anunţat că a suspendat pe termen nelimitat Twitter în ţară, la câteva zile după ce platforma a eliminat o postare a preşedintelui Muhammadu Buhari.