TAROM va despăgubi pasagerii afectați de anularea zborurilor cu sume între 250 și 600 de euro

Publicat: 10 iul. 2024, 08:14, de Vlad Stefan Orjan, în Transporturi , ? cititori
TAROM va despăgubi pasagerii afectați de anularea zborurilor cu sume între 250 și 600 de euro
Foto: romaniatv.net

TAROM a anunțat că va despăgubi pasagerii afectați de anularea zborurilor din 8 iulie cu sume cuprinse între 250 și 600 de euro, conform Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC). Această măsură vine în urma discuțiilor dintre reprezentanții ANPC și compania aeriană, pentru a stabili modalitățile de despăgubire a călătorilor.

TAROM a creat o adresă de e-mail unde pasagerii afectați pot trimite cererile și documentele necesare pentru obținerea despăgubirilor. Documentele necesare includ biletul de avion, bonurile sau facturile pentru cazare, transport și obiectele de minimă necesitate achiziționate în perioada anulării zborului, precum și numărul contului bancar unde se vor efectua plățile compensațiilor.

Adresa de e-mail pentru depunerea cererilor este:

Sume compensatorii conform regulamentului european

Potrivit Regulamentului european 261/2004, pasagerii au dreptul la următoarele compensații:

  • 250 de euro pentru zborurile de până la 1.500 km
  • 400 de euro pentru zborurile intracomunitare de peste 1.500 km și pentru cele între 1.500 și 3.500 km
  • 600 de euro pentru toate celelalte zboruri care nu intră în categoriile de mai sus

Recomandările ANPC

ANPC recomandă pasagerilor să păstreze toate bonurile și facturile legate de cheltuielile suportate din cauza anulării zborurilor. De asemenea, ANPC a amintit că pasagerii au dreptul la mese, băuturi răcoritoare și cazare în cazul în care perioada de așteptare pentru redirecționare include o noapte.

În urma incidentului de pe 8 iulie, când zeci de zboruri au fost anulate din cauza „indisponibilității temporare a membrilor echipajului”, TAROM a anunțat marți dimineață că a ajuns la un acord cu reprezentanții personalului navigant pentru derularea operațiunilor în regim normal.

Pasagerii sunt informați despre drepturile lor pe site-ul companiei TAROM, la secțiunea „Drepturile pasagerilor”, sau pot contacta compania prin adresa de e-mail furnizată. În plus, ANPC a reamintit că, în cazul în care companiile private oferă servicii de reclamație pentru cererile de compensații, acestea sunt contra cost.

Pentru detalii suplimentare și pentru a se asigura de respectarea drepturilor lor, pasagerii pot vizita site-ul TAROM sau contacta ANPC.

TAROM și ANPC au luat măsuri rapide pentru a asigura despăgubirea pasagerilor afectați de anularea zborurilor, în conformitate cu reglementările europene. Pasagerii sunt încurajați să depună cererile de despăgubire și să utilizeze resursele disponibile pentru a-și exercita drepturile.