Taxele UE pe maşini electrice: Liderii asociaţiilor producătorilor şi importatorilor din Europa, China şi SUA vin pe 17 octombrie în România
Noile taxe ale Uniunii Europene (UE) pe maşinile electrice fabricate în China, votate recent, au adâncit tensiunile în industria auto globală. Săptămâna viitoare automobilele viitorului vor fi expuse şi lansate la Salonul Auto de la Paris, însă „greii” grupurilor de lobby de pe 3 continente vor sta pentru prima oară la aceeaşi masă la Bucureşti, unde vor discuta inclusiv ce taxe vom plăti pentru aceste automobile.
Şefii OICA, ACEA, CAAM, VDA, SMMT vin pe 17 octombrie în România
Liderii asociaţiilor producătorilor şi importatorilor din Europa, China şi SUA vor participa pe 17 octombrie la Forumul Mobilităţii Sustenabile şi Accesibile, unde subiectul cel mai fierbinte va fi probabil cel despre suprataxarea maşinilor electrice produse în China.
UE ar urma să impună din noiembrie taxe suplimentare între 7,8% şi 35,3% pentru maşinile electrice fabricate în China şi importate în Europa. Deşi nivelul de tarifare a fost comunicat la virgulă, să pară rezultatul unei analize profunde, se pare că autorităţile din statele membre UE nu cunosc datele investigaţiei Comisiei asupra subvenţiilor din China şi nici formula după care s-a ajuns la aceste taxe diferenţiate pe fiecare producător, ceea ce lasă loc interpretărilor că grupurile de lobby au avut un rol esenţial.
Cine sunt „greii” care vin la Bucureşti
La Bucureşti vor fi prezenţi preşedintele Organizaţiei Internaţionale a Producătorilor de Vehicule (OICA) şi preşedinte al Alianţei pentru Inovaţie în Industria Auto din SUA (AAI), John Bozzella, directorul general al Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), Sigrid de Vries, una dintre cele mai combative şi influente voci din Uniunea Europeană, vicepreşedintele executiv şi secretar general al Asociaţiei Producătorilor de Automobile din China (CAAM), Fu Bingfeng, directorul general al Asociaţiei Germane a Indutriei Auto (VDA), Juergen Mindel, precum şi directorul executiv al Societăţii Producătorilor şi Comercianţilor de Automobile din Regatul Unit (SMMT), Michael Hawes.
Spre deosebire de alte evenimente internaţionale de profil, unde participaţii sunt anunţaţi înainte despre subiectele tabu ale reuniunii, la Bucureşti discuţiile şi întrebările vor fi absolut libere, cu interes fiind aşteptate poziţiile CAAM şi VDA, pentru moment China şi Germania fiind statele care au pierdut războiul votului şi suprataxelor.