Taxele UE pe maşinile produse în China aduc 30 de miliarde de dolari acţionarilor Tesla, într-o singură zi
Taxele Uniunii Europene (UE) pe maşinile produse în China aduc 30 de miliarde de dolari acţionarilor Tesla, într-o singură zi, capitalizarea bursieră a companiei ajungând la 798,91 miliarde dolari.
Acţiunile Tesla au închis vineri în creştere cu 3,91%, în timp ce UE impune noi tarife pentru mașinile din China
Tesla a înregistrat vineri o creștere de 3,91% a prețului acțiunilor sale, în ciuda faptului că, la rândul său, se confruntă cu noi tarife europene pentru vehiculele electrice (EV), în condiţiile în care o parte din producţia sa este realizată în China.
Deși aceste taxe sunt menite să împiedice competitivitatea EV-urilor chinezești pe piața europeană, Tesla a reușit să obțină o rată tarifară favorabilă datorită investițiilor sale semnificative în China, dar şi în Europa.
Propunerea Comisiei Europene de a impune taxe antidumping la importurile de maşini electrice pe baterii din China a obţinut vineri sprijinul necesar din partea statelor membre ale Uniunii Europene, în vederea adoptării lor, a anunţat Comisia.
Mașinile care sunt aduse din China au deja taxe vamale de 10%, dar propunerea votată vineri adaugă taxe între 7,8% și 35,3% pentru mașinile electrice fabricate în China.
Taxele ar trebui să intre în vigoare pe 31 octombrie și să fie valabile cinci ani, dacă nu se ajunge la o altă înţelegere în urma negocierilor.
Decizia Uniunii Europene de a impune taxe pentru vehiculele electrice chinezești este un răspuns direct la preocupările legate de practicile comerciale neloiale și de subvențiile guvernamentale.
Aceste tarife urmăresc să protejeze producătorii europeni de automobile și să creeze condiții de concurență echitabile pentru producătorii interni de vehicule electrice. Cu toate acestea, tarifele au avut un impact diferit asupra diferitelor mărci.
Tarifele suplimentare variază de la 7,8 % la 35,3 %, în funcție de factori precum cooperarea în cadrul anchetei antisubvenții și acordurile de asociere în participațiune cu societăți europene.
Tarifele vor duce la creșterea prețurilor pentru vehiculele electrice fabricate în China în Europa, ceea ce le va face potențial mai puțin atractive pentru consumatori.
Unele mărci chinezești, în special cele cu tarife mai ridicate, s-ar putea confrunta cu dificultăți în menținerea competitivității și ar putea înregistra o reducere a cotei de piață.
De ce Tesla este în avantaj
Tesla, cu operațiunile sale semnificative de producție în China, a beneficiat de o rată tarifară mai mică, de 7,8%.
Acest tratament favorabil este rezultatul unor negocieri și considerații legate de investițiile și contribuțiile companiei la economia chineză și, de asemenea, de investițiile sale în Europa, în special în Germania.
Preţul acţiunilor Tesla a crescut vineri la peste 250 dolari / acţiune.
Creşterea fost stiumulată şi de cifrele solide pentru vânzări.
Vânzările Tesla din trimestrul al treilea au îndeplinit așteptările pieței şi au sporit încrederea investitorilor.
Producătorul de vehicule electrice a livrat aproape 463.000 de unități în al treilea trimestru, depășind livrările din al doilea trimestru și din anul trecut.
Rezultatul a fost în conformitate cu așteptările pieței, dar sub cifrele estimate de 465.000 – 470.000 unităţi.