Tehnica ”reducerilor” la Altex: Cum cresc prețurile pentru a crea iluzia de discount de Black Friday

Publicat: 08 nov. 2024, 09:13, de Vlad Stefan Orjan, în Dezvăluiri , ? cititori
Exclusiv
Tehnica ”reducerilor” la Altex: Cum cresc prețurile pentru a crea iluzia de discount de Black Friday

Retailerul Altex a majorat prețurile în mod strategic în septembrie pentru a crea o iluzie de reducere semnificativă de Black Friday. La data de 26 august 2024, o combină frigorifică era vândută la prețul de 1.574,92 lei. Totuși, la începutul lunii septembrie, prețul produsului a început să crească, ajungând la 2.099,90 lei pe 5 septembrie și, ulterior, la 2.399,90 lei pe 25 septembrie.

Tehnica ”reducerilor” la Altex: Cum prețurile cresc pentru a crea iluzia de discount de Black Friday

Pe 7 noiembrie, cu doar o zi înainte de Black Friday, Altex a lansat produsul cu un preț de 1.487,94 lei, afișând o ”reducere” de 38%, aparent redus de la 2.399,90 lei. În realitate, produsul este doar cu 86,98 lei mai ieftin decât prețul de la sfârșitul lunii august, reprezentând o reducere reală de aproximativ 5%.

Tehnica ”reducerilor” la Altex: Cum prețurile cresc pentru a crea iluzia de discount de Black Friday

Această strategie de preț, utilizată și de alți retaileri, ridică semne de întrebare privind transparența reducerilor și autenticitatea ofertelor de Black Friday, demonstrând tacticile prin care companiile încearcă să inducă consumatorilor ideea unor discounturi masive, deși diferențele de preț sunt minore.