Temu şi Shein au dat lovitura de graţie unui retailer american de modă, prezent timp de 5 ani şi în mall-uri din România
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/03/stairs-906723_1280.jpg)
Temu şi Shein au dat lovitura de graţie unui retailer american de modă, prezent timp de 5 ani şi în mall-uri din România. Retailerul de haine Forever 21 a depus a doua cerere de plasare in insolvenţă, după ce a fost afectat de avansul inflaţiei şi concurenţa intensă din partea sectorului de fast-fashion, reprezentat de retaileri online precum Temu şi Shein.
Temu şi Shein au dat lovitura de graţie retailerului Forever 21
Forever 21, un brand care începând din anii 1980 a atras foarte multe tinere cu hainele sale la preţuri accesibile şi la modă, a fost afectat în ultimii ani de creşterea costurilor cu stocurile şi salariile, precum şi de concurenţa din partea unor retaileri online, precum Temu şi Shein, a precizat directorul responsabil cu restructurarea, în cererea de plasare sub protecţia Capitolului 11 din legislaţia americană cu privire la insolvenţă, cererea depusă la un tribunal din statul Delaware.
Compania are de gând să organizeze vânzări de lichidare la magazinele sale, în timp ce va derula proceduri de vânzare, sub supravegherea tribunalului, a unora dintre activele sale, a precizat operatorul Forever 21 din SUA, Opc, potrivit presei financiare internaţionale.
În eventualitatea unor vânzări cu succes, Forever 21 ar putea evita o închidere completă a operaţiunilor sale şi ar ajunge la un acord care să îi permită să funcţioneze în continuare.
A doua încercare a Forever 21 de a se plasa sub protecţia Legii falimentului
Este a doua încercare a Forever 21 de a se plasa sub protecţia Legii falimentului. Prima sa tentativă, din 2019, a fost una complicată de disputele cu creditorii, astfel că retailerul a trebuit să închidă sute de locaţii.
Un grup de cumpărători, care include Simon Property Group, Brookfield Corp. şi Authentic Brands, şi-au unit forţele pentru a cumpăra Forever 21 via o societate mixtă denumită Sparc Group.
Acest grup a încheiat un parteneriat cu retailerul chinez Shein în 2023, pe măsură ce Forever 21 a încercat să rezolve o parte din problemele sale operaţionale.
Locaţiile Forever 21 din afara SUA sunt operate de alte licenţe şi nu sunt incluse de cererea de plasare sub protecţia legii falimentului din SUA.
Forever 21 în România
În prezent nu mai există magazine Forever 21 în România. Brandul american a intrat pe piața românească în 2016, deschizând două magazine în București: unul în centrul comercial Sun Plaza și altul în ParkLake, ambele operate în sistem de franciză.
La sfârșitul lunii septembrie 2019, Forever 21 a depus cererea de intrare în faliment și a anunțat închiderea a aproximativ 178 de magazine la nivel global. În România, magazinul din Sun Plaza a fost închis la începutul anului 2020, urmat de cel din ParkLake la scurt timp după aceea, marcând astfel retragerea brandului de pe piața locală.
Ulterior, spațiile eliberate de Forever 21 au fost ocupate de alte branduri. De exemplu, Terranova, un brand de modă prezent pe piața românească de aproape două decenii, a deschis un magazin în centrul comercial ParkLake, în locul lăsat liber de Forever 21.
Astfel, începând cu anul 2020, Forever 21 nu mai are prezență fizică în România.
Colecțiile de haine Forever 21
Colecțiile de haine Forever 21 se caracterizau prin mai multe elemente distincte care le-au făcut populare, mai ales în rândul tinerilor.
Forever 21 era un brand de fast fashion, ceea ce înseamnă că aducea rapid pe piață haine inspirate de cele mai noi trenduri din modă, la prețuri accesibile. Design-ul lor era influențat de podiumurile marilor case de modă, dar reinterpretate într-un stil mai casual și urban.
Brandul oferea o varietate mare de stiluri, de la casual și streetwear, până la romantic, boho sau glam.