Tendințele de culori în ,,moda auto”, sezonul 2024 – 2025. În ce se ,,îmbracă” elegant mașinile noastre, de Revelion
ROUTING este tema principală a colecției BASF Automotive Color Trends, pentru sezonul 2024- 2025. Termenul “ROUTING” este inspirat din tehnologia informațiilor. Conține palete de culori redefinite pentru caroseia automobilelor, cu noi nuanțe de roșu, negru, tonuri metalice și multe altele, centrare pe sustenabilitate și funcționalitate.
În fiecare an, designerii din divizia de Tehnologii de acoperire a BASF creează o nouă colecție de culori pentru a inspira designerii de automobile din întreaga lume.
„ROUTING” este titlul Automotive Color Trends 2024-2025, și se referă la conceptul din tehnologia comunicațiilor, care semnifică modul în care este transmisă informația.
“Modul în care comunicăm și gestionăm informațiile, indiferent că vorbim despre inteligența umană sau cea non-umană, este un factor important în dezvoltarea tendințelor,” a declarat Mark Gutjahr, director global al departamentului de Design al Culorilor Auto la BASF. “Comunicarea este dinamică, mereu în schimbare și receptivă – exact ca și culorile.”
Reflectând natura evolutivă a comunicării ROUTING reflectă natura în continuă evoluție a omunicării printr-o paleta diversificată de culori.
Tendințele din acest an includ noi nuanțe de roșu cu accente intense de mov, semnalând o schimbare față de nuanțele de roșu mai închise și cu tonuri albăstrui.
Nuanțele întunecate acromatice au fost revitalizate prin efecte intense de culoare, oferind un dinamism care schimbă negrul solid. Efectele fine metalice se remarcă printr-o strălucire puternică la suprafață, care conferă tonurilor metalice o nouă sclipire.
Spectrul culorilor pastelate continuă să se diversifice, cu nuanțe precum bej și verde deschis, deja prezente pe piață, dar și cu tonuri intermediare neobișnuite. Sustenabilitatea și funcționalitatea rămân teme centrale în cadrul conceptului ROUTING, cu culori dezvoltate folosind materiale regenerabile, reciclate și de origine bio, optimizate pentru sistemele de conducere bazate pe senzori.
Deoarece clienții OEM din industria auto se bazează pe tendințele de culori BASF pentru a proiecta culorile viitoarelor modele, clienții finali ar putea observa această nouă direcție pe șosele la modelele produse în următorii trei până la cinci ani.
HARBINGER’S INK în EMEA – o nuanță de negru profund luminată de sustenabilitate
În regiunea EMEA, HARBINGER’S INK apare ca o culoare cheie puternică, bazată pe conștientizarea faptului că resursele naturale sunt limitate. Cu un efect de strălucire unic, această nuanță intensă de negru este îmbunătățită de combinația de componente cu carbon negativ și regenerabile, precum și pigmenți biodegradabili.
“HARBINGER’S INK reprezintă integrarea crucială a responsabilității ecologice în designul auto”, explică Gutjahr. “Încheie acordul pentru o conexiune directă de la o poziție puternică de culoare la un concept sustenabil.”
SCINTILLATION în Asia-Pacific – Concepte metalice și sustenabile pe un nou drum
SCINTILLATION se remarcă în Asia-Pacific prin nuanța sa inteligentă de gri cald și efectul de metal lichid, obținute printr-o tehnologie inovatoare de bază cu emisii reduse. Această culoare sugerează afinitatea viitoare dintre inteligența umană și non-umană, accentuând valoarea de brand a vehiculelor de înaltă clasă, precum și calitatea și sustenabilitatea acestora.
“SCINTILLATION surprinde dorința regiunii de a adopta un design rafinat, dar orientat spre viitor,” remarcă Chiharu Matsuhara, directorul departamentului de Design al Culorilor Auto pentru Asia-Pacific. “Aceasta se aliniază cu accentul pus de regiune pe crearea unor soluții auto sustenabile, de înaltă calitate, care reflectă atât progresul tehnologic, cât și valorile durabile.”
HOLDING SWAY în Americi – unde nuanțele duale par să se contopească într-una singură
În Americi, HOLDING SWAY este o culoare proeminentă care simbolizează îmbinarea nuanțelor duale și a energiilor cooperative. Această culoare prezintă o nuanță intensă de mov, cu un efect puternic de schimbare spre albastru.
“În diverse aspecte ale societății, influențele diferite se reunesc și inspiră soluții inovatoare pentru produse. Prin crearea de conexiuni și construirea de punți între contraste, apar noi oportunități și spații pentru modul în care oamenii consumă, comunică și experimentează mobilitatea”, explică Lizzie-Marie, directorul departamentului de Design al Culorilor Auto pentru Americi. “, într-un comunicat remis redacției.
Expertiza în culori a BASF Tehnologii de acoperire În fiecare an, designerii diviziei de Tehnologii de acoperire a BASF analizează tendințele viitorului, utilizându-le ca bază pentru dezvoltarea suprafețelor, texturilor și culorilor, inspirate dintr-o gamă variată de domenii, inclusiv industrie, modă, produse de consum, natură și tehnologie. Cercetările realizate sunt apoi împărtășite clienților auto ai BASF pentru a sprijini planurile viitoare de producție în masă.
În 2024, ZENOMENON și EFFLORESCENCE, două culori concepute de BASF și incluse în colecțiile recente de tendințe de culoare, au fost recunoscute de RedDot Design Award, una dintre cele mai prestigioase competiții de design din lume.
Divizia de Tehnologii de acoperire BASF este un expert global în dezvoltarea, realizarea și comercializarea produselor de acoperire ingenioase și sustenabile, originale și de retuș, pentru industria auto, în vopselele decorative, precum și în aplicarea de tratamente pentru suprafeţe pe substraturi din metal, plastic și sticlă, într-o gamă largă de industrii.
Portofoliul este completat de programul „Beyond Paint Solutions” care permite noi aplicații, pe suprafețe inovatoare. Creăm soluții avansate și oferim performanță, design și aplicații noi pentru a satisface nevoile partenerilor din întreaga lume.
BASF împărtășește abilitățile, cunoștințele și resursele echipelor sale globale și interdisciplinare, în beneficiul clienților săi, prin administrarea unei rețele de colaborare cu sedii în Europa, America de Nord, America de Sud și în regiunea Asia Pacific. În 2023, Divizia de Tehnologii de Acoperire a realizat vânzări globale de aproximativ 4,4 miliarde euro.