Tensiune mare la Șantierul Naval Mangalia: Olandezii nu vor să crească salariile, dar vând imobile
Tensiune mare la Șantierul Naval Mangalia între acţionariatul olandez şi salariaţi, din cauza refuzului conducerii Damen de a acorda măriri salariale corelate cu rata inflației. Pe de altă parte, nici nu a început bine anul şi conducerea Damen vrea să vândă mai multe proprietăți imobiliare aflate în proprietatea Șantierului Naval, ceea a ce a încins şi mai rău spiritele.
Primii paşi în acest sens au şi fost făcuţi prin evaluarea mai multor clădiri și imobile din patrimoniu, în vederea stabilirii unui preț și vânzării lor ulterioare.
Sindicaliștii susţin că în condiţiile în care Șantierul din Mangalia se golește pe zi ce trece, iar statul nu face nimic, s-ar vrea de fapt închiderea Șantierului, potrivit Digi24.
“Jaful continuă la Șantierul Naval Mangalia! În fiecare zi, vedem cum șantierul se golește de activele patrimoniale pe care le deține. Începe să bată vântul pe șantier și nimeni din Statul român nu ia nicio măsură! E mai mult decât clar că se dorește închiderea celui mai mare șantier naval din România!”, a declarat Laurențiu Gobeajă, președinte al Sindicatului Liber Navalistul, membru al Blocului Național Sindical.
Încă din primele zile din acest an, din data de 4 ianuarie, au loc proteste în continuu la Șantierul Naval. Salariaţii se plâng că urmează concedieri, în condiţiile în care s-a ajuns la cel mai mic număr de salariaţi din istorie. În loc să crească la 3.000, numărul lor s-a redus la 1.500, adică chiar mai puţini salariaţi decât la momentul preluării pachetului de acţiuni de către olandezi.
„Protestăm pentru că salariile sunt mici, deloc corelate cu dinamica actuală a scumpirilor astfel că devenim în fiecare zi din ce în ce mai săraci. Protestăm pentru că deşi la începutul acestui an au fost concediaţi colectiv un număr semnificativ de salariaţi în continuare se intenţionează restructurarea forţei de muncă şi restructurarea posturilor. De peste doi ani ne confruntăm cu această stare de incertitudine majoră privind siguranţa locurilor de muncă, iar deciziile reprezentanţilor statului român sunt nefavorabile salariaţilor. În plus, deşi numărul actual de salariaţi ai societăţii DSMa este în continuă scădere, ajungând la cel mai mic nivel de când există şantierul din Mangalia, nu se iau măsuri de creştere a numărului de salariaţi”, se arată într-un comunicat al Sindicatului Liber Navalistul şi FSLR.