Teodosie emite încă o ”perlă”: când sfaturile spirituale deviază în absurd
Într-un efort aparent neobosit de a se încorona ca autor al „Antologiei Imbecilităților Debitate Senin „, ÎPS Teodosie, Arhiepiscopul Tomisului, își continuă seria de declarații care mai de care mai pitorești. Recent, a hotărât că este de datoria sa să ofere sfaturi vestimentare și de body art creștinilor, declarând că tatuajele sunt „o schimonosire” și că părinții nu ar trebui să le pună cercei fiicelor lor.
O doctrină a „adaosurilor” nepermise
Nu este deloc surprinzător că în universul lui Teodosie, orice formă de ornamentare personală, fie ea un banal cercel, este un adaos nefast. Înțelegem, domnule Arhiepiscop Cugetător, că moda bijuteriilor nu era tocmai în voga pe vremea redactării scripturilor sacre, dar să ducem conservatorismul până la nivelul de a reglementa lobii urechilor pare o pasiune mai degrabă pentru regulamente de internat decât pentru învățătura creștină.
Tatuajele – o „schimonosire” a chipului divin?
Se pare că ÎPS Teodosie a decis că și arta corporală – deși o formă de exprimare personală și culturală recunoscută pe întreg globul – este o mutilare a templelor noastre biologice. Oare uită domnia sa că aceleași corpuri sunt adesea înfrumusețate prin acte de bunătate, gânduri curate și fapte ale credinței autentice? Se pare că pentru Teodosie, „chipul lui Dumnezeu” este susceptibil la degradări estetice, ignorând transformările interioare.
De la sfaturi spirituale la control estetic
Este oare rolul unui lider spiritual să se pronunțe asupra modului în care credincioșii își exprimă afinitățile estetice? Dacă ar fi să-l ascultăm pe ÎPS Teodosie, am putea crede că poarta raiului are un detector de metale care respinge orice suflet purtător de cercei sau tatuaje.
Un adevarat exemplu de „fundamentalism absurd”…
Poate că ÎPS Teodosie ar trebui să își amintească că, în esență, creștinismul se ocupă mai puțin de exteriorul omului și mai mult de interiorul său. Este de dorit ca liderii noștri spirituali să își canalizeze energia pentru a combate problemele reale ale societății – sărăcia, corupția, lipsa educației – în loc să emită judecăți de valoare despre buclele de la urechi.
Ne ajută evanghelistul Matei să-l înțelegem, oarecum
Prin urmare, poate ar fi momentul ca ÎPS Teodosie să revizuiască paginile antologiei pe care pare să o compună cu atâta ardoare și să redirecționeze focusul de la lobii urechilor la inimile și mințile credincioșilor săi. În fond, „nu ce intră în gura omului îl spurcă pe om, ci ce iese din gura omului, aceea îl spurcă pe om” (Matei 15:11).