Tesla nu mai vinde aproape nimic în Germania. Brandul american, în cădere liberă pe cea mai mare piaţă auto europeană

Publicat: 06 mart. 2025, 06:47, de Ady Ivașcu, în Auto , ? cititori
Tesla nu mai vinde aproape nimic în Germania. Brandul american, în cădere liberă pe cea mai mare piaţă auto europeană
Tesla nu mai vinde aproape nimic în Germania. Brandul american, în cădere liberă pe cea mai mare piaţă auto europeană

Tesla nu mai vinde aproape nimic în Germania. Brandul american este în cădere liberă pe cea mai mare piaţă auto europeană, iar vânzările nu mai reprezintă nici măcar un sfert din volumele livrate cu un an în  urmă.

Vânzările Tesla au scăzut cu peste 76%

Înmatriculările de maşini electrice noi Tesla în Germania au scăzut în februarie cu 76,3 % de la an la an, după o scădere de 59,5 % în ianuarie, o tendință care coincide cel puțin temporar cu sprijinul explicit acordat de proprietar, magnatul american Elon Musk, extremei drepte germane în perioada premergătoare alegerilor generale din 23 februarie, scrie agenţia spaniolă de presă EFE.

Potrivit Oficiului federal german pentru autovehicule (KBA), în februarie au fost înmatriculate doar 1 429 de maşini Tesla, deși ponderea globală a vehiculelor hibride și pur electrice a crescut semnificativ pe cea mai mare piaţă auto europeană.

În timpul campaniei electorale din Germania, Musk și-a exprimat în mod repetat sprijinul pentru partidul de extremă dreapta Alternativa pentru Germania (AfD), care s-a clasat pe locul al doilea în alegeri, cu 20,8 % din voturi.

Musk, care conduce, de asemenea, Departamentul de eficiență guvernamentală în cadrul administrației președintelui american Donald Trump, a vorbit la un eveniment de campanie al AfD și a intervievat-o în direct pe candidatul partidului la funcția de cancelar, Alice Weidel, pe rețeaua sa socială X.

Atât cancelarul demisionar, social-democratul Olaf Scholz, cât și liderul blocului creștin-democrat care a câștigat alegerile, Friedrich Merz, și-au exprimat respingerea ingerinței lui Musk, care a fost primită cu surprindere și indignare în Germania.

Potrivit comunicatului KBA, numărul total de înmatriculări în februarie a scăzut cu 6,4% față de aceeași lună a anului trecut, la 203.434 unităţi.

Porsche şi Opel, în cădere liberă

Mărci care produc în Germania precum Ford (+22,1 %) și Audi (+11,3 %) și mărci străine precum Renault (+50,6 %) și SEAT (+8,7 %) au înregistrat creșteri semnificative ale înmatriculărilor, în timp ce Porsche și Opel (-45,3% și, respectiv, -33,9%), precum și Hyundai și Toyota (-10,7 % și -14,9 %) au înregistrat scăderi.

Ponderea vehiculelor hibride a crescut cu 12 %, până la 38,2 % din total, iar cea a vehiculelor pur electrice cu 30,8 %, până la 17,7 % din total.