Tik Tok încearcă s-o scalde
Platforma Tik Tok susține că nu a identificat dovezi care să indice o operaţiune de influenţare ascunsă a alegerilor prezidențiale din România. Într-o scrisoare trimisă autorităților române, compania chinezească susține că nu au fost găsite nici dovezi de influență străină, dar un oficial al companiei confirmă legătură dintre alegerile prezidențiale și campania demontată în septembrie 2024.
„Deşi s-a afirmat existenţa a 5.000 de conturi false implicate în interferenţe electorale, investigaţiile noastre nu au găsit dovezi care să susţină aceste afirmaţii”, arată compania Tik Tok în scrisoarea sa, subliniind că „încă investighează”.
Din septembrie şi până la începutul acestei săptămâni, compania a eliminat de pe platformă, peste 66.000 de conturi false, 7 milioane de like-uri false şi 10 milioane de urmăritori falşi, arată TikTok în scrisoarea sa.
Cifrele se referă la postări şi la activitatea în limba română. De notat că nu se specifică dacă erau electorale sau în favoarea unui candidat anume.
Totodată, TikTok spune că a prevenit 40 de milioane de like-uri şi a blocat peste 216.000 de „conturi spam” înainte ca acestea să ajungă online.
Un oficial TokTok a precizat pentru Paginademedia.ro: „campania care a fost demontată de TikTok în luna septembrie avea legătură cu alegerile”, dar nu a precizat vreun candidat anume.
În declaraţia pentru Paginademedia.ro, compania a precizat: „Aceste relatări inexacte despre alegerile din România sunt înşelătoare, deoarece majoritatea candidaţilor şi-au creat o prezenţă pe TikTok, iar câştigătorii au desfăşurat campanii şi pe alte platforme digitale în afara celei a noastre. Aplicăm în mod strict Regulile Comunităţii împotriva dezinformării legate de alegeri şi a comportamentului înşelător şi am colaborat proactiv cu Comisia Electorală pentru a lansa un Centru Electoral în aplicaţie, menit să ofere comunităţii noastre din România informaţii de încredere despre alegeri. Nu acceptăm reclame politice plătite şi solicităm tuturor să respecte Regulile Comunităţii, pe care le aplicăm în mod continuu”.
Reprezentanții platformei mai adaugă: „În raportul nostru lunar privind Operaţiunile de Influenţă Ascunsă pentru septembrie, am dezvăluit că am întrerupt o reţea care viza publicul român, deşi aceasta era separată şi nu a jucat niciun rol în promovarea campaniei lui Georgescu”.
Deşi s-a afirmat existenţa a 5.000 de conturi false implicate în interferenţe electorale, „investigaţiile noastre nu au găsit dovezi care să susţină aceste afirmaţii”.