Încă un pas pentru realizarea Centurii Timișoara Vest! Pistol a făcut anunțul
Șeful CNAIR, Cristian Pistol, a anunțat că a transmis spre validare la ANAP documentația pentru construcția Variantei de Ocolire Timișoara Vest.
Procesul de realizare a Variantei de Ocolire Timișoara Vest a mai trecut de un hop, iar Cristian Pistol, șeful CNAIR, a făcut un anunț extrem de important:
”Am transmis astăzi spre validare la ANAP documentația pentru construcția Variantei de Ocolire #TimișoaraVest!
Viitoarea nouă rută (13,9 km), care face parte din rețeaua TEN-T Centrală, va realiza conexiunea rutieră între #DNCenturaTimișoara și #VariantaOcolitoareTimișoaraSud (în execuție) și va sprijini inclusiv dezvoltarea economică regională.
Varianta de Ocolire va avea profil de #DrumNațional cu două benzi pe sens, iar în cadrul contractului vor fi realizate 10 lucrări de artă, din care 3 sunt de o complexitate tehnică ridicată:
– Pasaj pe varianta de ocolire peste DN59+Pasaj peste #CF100 în lungime de ~750 m,
– Pasaj pe varianta de ocolire peste DN 6 și #CFR133 în lungime de ~450 m
– Pod pe varianta de ocolire peste râul Bega și peste rezervoarele de nămol în lungime de ~450 m.
De asemenea, pentru asigurarea relațiilor de trafic, se vor amenaja 4 noduri rutiere după cum urmează:
1. Nod rutier la intersecția Varianta ocolitoare Timișoara Vest cu #DN69 (#E671) și Drumul național Centura Timișoara (DNCT);
2. Nod rutier la intersecția Varianta ocolitoare Timișoara Vest cu #DN6;
3. Nod rutier la intersecția Varianta ocolitoare Timișoara Vest cu #DN59A;
4. Nod rutier la intersecția Varianta ocolitoare Timișoara Vest cu Radială Nouă de Vest (#C30).”
În momentul de faţă, Centura Nord este realizată integral, iar Centura Sud trebuie să fie terminată până în vara anului 2024.
Cum Primăria Timișoara și Consiliul Județean nu au putut cădea la o înțelegere pentru a prelua acest proiect de la CNAIR să-l implementeze împreună pentru a grăbi lucrurile, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu l-a lăsat în grijă Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, care, iată, l-a adus în faza solicitării Acordului de Mediu. Cu Studiul de Fezabilitate încheiat și avizul de Mediu aprobat, Varianta de Ocolire Vest Timișoara poate intră în licitație pentru găsirea unui constructor.
Traseul final a fost deja stabilit de multă vreme și din 4 variante studiate a fost aleasă cea de aproape 14 kilometri lungime, care va avea 4 noduri rutiere și 10 poduri și pasaje