Topul retailerilor amendați de ANPC, în 2023. Încasări, la jumătate
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a amendat, anul trecut, marile lanţuri de magazine cu 89 milioane de lei, însă nu a încasat decât jumătate din această sumă.
Datele ANPC cu privire la amenzi au fost prezentate de preşedintele Autorităţii, Horia Constantinescu, într-o conferință de presă.
Astfel, retailerul Lidl trebuie să plătească ANPC cele mai mari sume, respectiv 24,9 milioane de lei, urmat de Profi cu 17,9 milioane de lei, Penny – 13,4 milioane de lei, Kaufland – 11,2 milioane de lei, Mega Image – 9,8 milioane de lei, Carrefour – 7,1 milioane de lei, Auchan – 3,2 milioane de lei, Metro – 935.000 de lei și Selgros – 572.000 de lei.
În total, s-a încasat doar suma de 34,67 milioane de lei în 2023, cel mai mult de la Lidl – 13,5 milioane de lei, urmat de retailerul Profi – 6,6 milioane de lei, Kaufland – 4,8 milioane de lei, Carrefour – 3 milioane de lei, Penny – 2,9 milioane de lei, Mega Image – 1,9 milioane de lei, Auchan – 1,2 milioane de lei, Metro cu 512.000 de lei şi Selgros – 260.000 de lei.
Din punct de vedere al acţiunilor de control ale ANPC pe primul loc se situează lanțul Profi – 1.714, în timp ce Lidl a primit cele mai multe amenzi – 2.282. Auchan se află pe primul loc la valoarea produselor oprite definitiv de la comercializare, cu 7 milioane de lei, iar Profi la numărul de opriri temporare a prestării serviciului, cu 167.