Tot mai multe fabrici din Europa își suspendă producția din cauza atacurilor din Marea Roșie
Atacurile Houthi din Marea Roşie influențează tot mai mult activitatea unor companii mari din întreaga lume, care anunță întreruperea producției, pe fondul problemelor cu aprovizionarea.
Reacțiile firmelor afectate din cauza atacurilor din Marea Roșie au început să se înmulțească. Așa de exemplu, Volvo Cars, al cărei pachet majoritar este deținut de compania chineză Geely, a anunțat că va întrerupe săptămâna viitoare producţia la uzina din Gent – Belgia, o perioadă de trei zile, motivul fiind întârzierile în aprovizionare, din cauza situaţiei din Marea Roşie.
Deocamdată, livrările de maşini, obiectivele de producţie şi cealaltă uzină europeană din Gothenburg, Suedia, nu au fost afectate de pauză, susține purtătorul de cuvânt al Volvo.
În același timp, constructorul american de automobile electrice Tesla Inc. a anunțat că va suspenda cea mai mare parte a activităţilor de producţie de la uzina din Germania, situată în apropiere de Berlin timp de două săptămâni. Decizia a fost luată în contextul atacurilor din Marea Roşie, care au dus la perturbări de aprovizionare.
Astfel, va fi oprită parţial asamblarea de SUV-uri Model Y la uzina de la Berlin, începând din 29 ianuarie şi până în 11 februarie, pe fondul lipsei unor componente.
„Bazându-se prea mult pe componente cheie din Asia, în special din China, a fost un posibil punct slab în lanţurile de aprovizionare ale oricărui constructor auto. Tesla se bazează puternic pe China pentru componente de baterii, care trebuie transportate în Europa prin Marea Roşie. Nu putem crede că ei sunt singurii în această situaţie ci doar primii care confirmă oficial”, a declarat Sam Fiorani, vicepreşedinte la firma de analiză AutoForecast Solutions.
Atacurile militanţilor Houthi susţinuţi de Iran, solidari cu gruparea islamistă palestiniană Hamas în lupta sa împotriva Israelului în Gaza, au perturbat una dintre cele mai importante rute de transport maritim din lume prin Marea Roșie. Navele de containere au fost obligate să treacă prin sudul Africii şi să evite Canalul Suez. Marile companii de shipping (firmele Maersk şi Hapag-Lloyd) au început să evite Canalul Suez, cea mai rapidă rută maritimă între Asia şi Europa, pe unde trece aproximativ 12% din traficul maritim mondial, ceea ce le-a crescut serios costurile.