Toyota a lansat în Europa a doua generație a modelului cu hidrogen Mirai
Toyota a lansat oficial în Europa a doua generație a modelului Mirai. Este unul dintre puținele modele de serie de utilizează hidrogenul drept combustibil, iar japonezii au lansat deja a doua generație.
Noul model este diferit față de generația anterioară trecând pe platforma GA-L cu tracțiune spate. Noul Mirai este mai lung și mai lat față de predecesorul său. Designul a fost și modificat, fiind acum unul mai pe placul clienților europeni, iar autonomia e mai mare cu 30% decât cea a primului model.
Prima generație Toyota Mirai are o autonomie de 500 km. Acesta a fost lansat în 2014, iar de atunci au fost vândute aproximativ 10.000 unități.
Sistemul de propulsie este alcătuit din celule de combustibil cu hidrogen ce produc energie pentru motorul electric. Puterea este de 184 CP, iar pentru stocarea energiei electrice, modelul folosește acum o baterie li-ion. Modelul anterior folosea o baterie ni-metal hibrid.
Performanțele au fost îmbunătățite, Toyota Mirai accelerând acum de la 0 la 100 km/oră în 9 secunde, iar viteza maximă este de 175 km/oră.
Și alți producători cochetează cu ideea
Sunt mulți producători care cochetează cu mașinile cu hidrogen, inclusiv Mercedes, BMW, Volkswagen, Toyota sau Hyundai, dar cea mai cunoscută mașină pe hidrogen rămâne Toyota Mirai, care a ajuns la a doua generație, alături de Hyundai Nexo și Honda Clarity, care a devenit și mașină electrică și pe hidrogen, fiind dotată și cu baterie și cu celule de combustibil.
Iar mașinile cu hidrogen produc doar vapori de apă, singura poluare fiind la producția lor. Dar, după cum spunea Carlos Tavarez, CEO-ul grupului Stellantis, „una este să ai un proiect pe hidrogen, ceea ce e simplu, alta este să devii profitabil cu el.” Chiar și așa, PSA a prezentat deja propriul proiect de vehicul utilitar pe hidrogen, dar Tavares a precizat că „nu va fi ieftin.”
Una dintre probleme ține de costul tehnologiei cu pilă de combustie, utilizat la mașinile cu hidrogen, este mare, mai ales că fiecare element al sistemului necesită 30 g – 60 g de platină. De altfel, și germanii de la BMW susțin că un sistem de propulsie pe baza pilei de combustie este de aproape 10 ori mai scump decât unul echivalent 100% electric.