Toyota lucrează la conceptul bZ4X, prima mașină electrică dezvoltată pe noua platformă e-TNGA
Deși un pionier al electrificării cu Prius, primul automobil hibrid din lume alimentat de un motor pe benzină și un motor electric lansat în 1997, Toyota a fost reticentă când a venit vorba despre adaptarea completă la vehiculele alimentate exclusiv cu baterii. Cum nu au de ales, niponii au dezvoltat până la urmă platforma e-TNGA exclusiv electrică, care poate găzdui tipuri de fizic, de la crossover-uri mici, vehicule compacte și berline sportive până la SUV-uri cu șapte locuri
bZ4X este mașina principală bazată în cea mai mare parte pe noua platformă e-TNGA exclusiv electrică a producătorului de automobile. Ar putea ajuta la structurile cu tracțiune pe spate, pe faț, dar și pe cele cu tracțiune integrală, cât și la dimensiunile diferite ale bateriei, începând de la 50 kilowatti oră până la 100 kWh.
Șapte modele de modele Toyota pot fi lansate până în 2025 sub sub-marca Past Zero. Lexus, de asemenea, poate folosi platforma e-TNGA. Toyota a menționat că portofoliul său electrificat, împreună cu hibrizii, vor atinge 70 de modele în întreaga lume până în 2025. În Europa, producția bZ4X poate fi cu una dintre cele 10 automobile cu emisii zero pe care Toyota și Lexus intenționează să le lanseze până în 2025.
Cu submarca bZ, Toyota urmează strategia diferiților producători de automobile care creează nume noi pentru a determina intervalele de emisii zero. Modelul VW își vinde vehiculele electrice de nouă generație ca modele ID, Mercedes-Benz folosește EQ, Audi are insigna e-tron și Hyundai își va dezvolta gama de mașini electrice Ioniq.