Toyota, primul mare producător auto care are în strategie reducerea cu 30 la sută a producției de electrificate

Publicat: 17 aug. 2024, 17:30, de Autor: George Andrei, în ECONOMIE , ? cititori
Toyota, primul mare producător auto care are în strategie reducerea cu 30 la sută a producției de electrificate

Pe fondul scăderii cererii pe piețele externe, în special în regiunea nord-americană, Toyota are în strategie reducerea producției de autovehicule electrice cu 30%, până în 2030, și creșterea producției sale de modele hibride.

Producătorul japonez se pregătește să aibă cea mai mare parte a gamelor sale de sub mărcile Toyota și Lexus formate din vehicule hybride. Această orientare este în contrast cu strategiile altor mari companii auto și obiectivele autorităților de reglementare, care urmăresc o tranziție către autoturismele electrice, arată Reuters, într-o analiză.

Toyota vizează ca, până la finalul deceniului, doar 30% din mașinile pe care le vinde la nivel mondial să fie electrice, și, în paralel va dezvolta versiuni electrice ale unora din cele mai bine vândute modele de acum, potrivit a două persoane cu funcții de conducere. Conform directorului de vânzări și marketing pentru America de Nord, “în viitor, vrem să evaluăm, mașină cu mașină, dacă este logic să mergem înainte cu hybrizii”.

Două persoane familiarizate cu strategia, care au dorit să-și păstreze anonimatul, au declarat că este probabil ca Toyota să renunțe la versiunea pe benzină a lui RAV4, cel mai bine vândut SUV al său pe continent.

În prezent, precizează Reuters, jumătate din unitățile vândute sunt hibride. Deja nu mai vinde în regiune versiunea pe benzină a lui Camry, cel mai popular sedan de pe piață, iar Land Cruiser și minivanul Sienna sunt diponibile numai în variante hybride.

Prin această strategie, Toyota vrea să-și consolideze poziția pe piața nord-americană care traversează o nouă perioadă de creștere, în ciuda scăderii cererii pentru autoturisme electrice. Spre deosebire de acestea din urmă, modelele hybride nu au nevoie de încărcare și pot trece ușor de la alimentarea cu benzină la cea electrică.

Constructorul japonez vinde 31 de modele în America de Nord, dintre care opt sunt hibride și opt sunt doar pe benzină.

Experții din industrie, dar și cei doi oficiali cu funcții de conducere au transmis că strategia bazată pe hybrizi va permite și îndeplinirea obiectivelor de mediu, stabilite de autorități pentru 2027. Agenția de presă explică faptul că, astfel, producătorul va economisii miliarde de dolari și va câștiga timp pentru a dezvolta noi modele fără emisii.