Trafic aerian în creștere pe aeroporturile din România: Aeroportul Otopeni domină clasamentul

Publicat: 13 aug. 2024, 07:49, de Autor: Vlad Stefan Orjan, în Transporturi , ? cititori
Trafic aerian în creștere pe aeroporturile din România: Aeroportul Otopeni domină clasamentul

Traficul aerian pe aeroporturile din România a înregistrat o creștere semnificativă în prima jumătate a acestui an, depășind atât nivelurile din 2023, cât și pe cele pre-pandemice din 2019. Conform datelor furnizate de Asociația Aeroporturilor din România și consultate de Economedia, numărul total al pasagerilor a fost cu aproape 5% mai mare decât în aceeași perioadă a anului trecut și cu 10,5% peste nivelul din 2019.

În primele șase luni ale anului 2024, 11.857.773 de pasageri au tranzitat aeroporturile românești, dintre care 7% au călătorit pe rute interne. De asemenea, au fost înregistrate 112.916 mișcări de aeronave (aterizări și decolări) și au fost transportate 27.292 de tone de marfă.

Aeroportul București-Otopeni rămâne de departe cel mai aglomerat din țară, cu 7,38 milioane de pasageri înregistrați în prima jumătate a anului. Acesta este urmat de aeroporturile din Cluj, cu 1,44 milioane de pasageri, și Iași, cu 1,05 milioane de pasageri, cele două fiind singurele care depășesc borna de 1 milion de pasageri în această perioadă.

Anul 2024, unul electoral, a adus și o serie de inaugurări și extinderi ale terminalelor pe mai multe aeroporturi din țară. Printre acestea se numără terminalul T4 de la Iași, inaugurat la finalul lunii martie, și extinderea terminalului de pasageri de la Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj, finalizată în luna iunie. Alte proiecte notabile includ noul terminal de la Aeroportul Internațional Timișoara, destinat pasagerilor care călătoresc în spațiul Schengen, și extinderea Aeroportului Oradea, care a dublat capacitatea de deservire a pasagerilor.

Aeroportul Henri Coandă din București, deși cel mai mare din țară, continuă să aștepte construirea unui nou terminal. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat recent că deși actualul terminal nu a ajuns la capacitatea maximă, planurile pentru un al doilea terminal rămân în discuție, însă finanțarea acestuia depinde de deciziile politice viitoare.

Această creștere a traficului aerian și investițiile în infrastructură subliniază importanța strategică a aeroporturilor din România, atât pentru turismul local, cât și pentru atragerea de noi investiții.