Traficul feroviar de călători a scăzut cu 32% în România în ultimul trimestru din 2020

Publicat: 19 mai 2021, 06:00, de Răzvan Zamfir, în Turism , ? cititori
Traficul feroviar de călători a scăzut cu 32% în România în ultimul trimestru din 2020

Din martie 2020, țările din Europa au luat o varietate de măsuri restrictive pentru a preveni răspândirea COVID-19. Acest lucru a afectat în mod semnificativ sectorul călătoriilor, inclusiv călătoriile cu trenul. În ciuda unei ușoare redresări în al treilea trimestru al anului 2020, numărul pasagerilor feroviari a scăzut în continuare în al patrulea trimestru al anului 2020 în toate statele membre ale UE. România, cu un CFR Călători pe butuci, acoperit de datorii și scandaluri, a avut, procentual, una dintre cele mai mici scăderi din Europa, în vreme ce competitorii săi privați nu au încă anvergura necesară..

În al patrulea trimestru al anului 2020, cele mai mari scăderi ale numărului de călători feroviari s-au observat în Irlanda (-74% comparativ cu al patrulea trimestru al anului 2019, -9,5 milioane de pasageri) și Grecia (-68%, -3,8 milioane de pasageri), urmată de Italia (-61%, -144,9 milioane de pasageri), Olanda (-61%, -62 milioane de pasageri), Slovacia (-54%, -11,2 milioane de pasageri), Slovenia (-53%, -1,9 milioane de pasageri) și Polonia (-51%, -44,8 milioane de pasageri).

Pandemia a avut un impact mai mic asupra transportului feroviar de călători în același trimestru din România (-32%, -5,5 milioane de pasageri), Bulgaria (-22% comparativ cu trimestrul patru al anului 2019, -1,1 milioane de pasageri) și Estonia (-29%, -0,6 milioane de pasageri).

Atunci când se ia în considerare și durata călătoriilor de călători (în pasageri-kilometri), scăderile comparativ cu trimestrul patru al anului 2019 au fost în general puțin mai mari decât scăderile numărului de pasageri, printre măsurile de precauție, călătoriile pe distanțe lungi sau neesențiale excursiile nu erau recomandate în acel moment. În al patrulea trimestru al anului 2020, scăderea numărului de pasageri-kilometri a fost cea mai mare în Irlanda (-76%) și Grecia (-72%), urmată de Italia (-69%), Slovacia (-66%) și Spania (-65 %).