Traficul feroviar rămâne blocat pe magistrala unde două marfare s-au ciocnit, iar un om a murit. CFR a anulat mai multe trenuri
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/02/accident-tren-mihaesti-3.jpeg)
Magistrala 100 rămâne blocată, după coliziunea dintre două trenuri marfare produsă miercuri în zona comunei Mihăeşti din judeţul Olt. Din acest motiv, până la finalizarea reparaţiilor, CFR Călători a anulat mai multe trenuri, iar pasagerii sunt transbordaţi cu autobuze între stațiile Caracal și Roșiori Nord.
Potrivit unui comunicat remis de CFR Călători, ca urmare a accidentului feroviar, sunt operate următoarele modificări în circulația trenurilor astăzi, 20 februarie 2025:
IR 1599 București Nord – Drobeta-Turnu Severin este anulat
RE 9910 Craiova – București Nord este anulat
RE 9902 Craiova – București Nord este anulat
RE 9907 București Nord – Craiova este anulat
RE 9918 Craiova – București Nord este anulat
RE 9900 Craiova – București Nord este anulat pe distanţa Craiova – Roșiori Nord și circulă conform graficului pe distanța Roșiori Nord – București Nord.
Pentru alte şapte trenuri, CFR asigură transbordarea pasagerilor:
la IR 1594 Craiova – București Nord se asigură transbordarea pasagerilor cu autobuze pe distanța Caracal – Roșiori Nord.
la IR 1591 București Nord – Craiova se asigură transbordarea pasagerilor cu autobuze pe distanța Roșiori Nord – Caracal.
la R 9014 Craiova – Roșiori Nord – București Basarab se asigură transbordarea pasagerilor cu autobuze pe distanța Caracal – Roșiori Nord.
la IR 1823 București Nord – Deva se asigură transbordarea pasagerilor cu autobuze pe distanta Roșiori Nord – Caracal.
la IR 1824 Deva – București Nord se asigură transbordarea pasagerilor cu autobuze pe distanța Caracal – Roșiori Nord.
la IR 1691 București Nord – Timisoara Nord se asigură transbordarea pasagerilor cu autobuze pe distanta Roșiori Nord – Caracal.
la IR 1692 Timisoara Nord – București Nord se asigură transbordarea pasagerilor cu autobuze pe distanta Caracal – Roșiori Nord.
„Detalii despre aspecte referitoare la intervențiile ce au loc ca urmare a întreruperii circulației (timp de remediere și reluarea acesteia) pot fi solicitate la managerul infrastructurii feroviare – CFR SA, cel care organizează şi dirijează circulaţia tuturor trenurilor pe calea ferată.
Pasagerii care au bilete la trenurile afectate și doresc să renunțe la călătorie pot primi, la cerere, contravaloarea biletelor achiziţionate şi neutilizate (fie pentru întreaga rută, fie pentru distanța neefectuată din ruta respectivă), conform Regulamentului de transport pe calea ferată în vigoare. Detalii pe www.cfrcalatori.ro, la secţiunea Trafic intern/Renunțarea la călătorie”, se arată într-un comunicatul citat.
Unul dintre vagoanele deraiate, ridicat de pe calea ferată
Între timp, Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA anunţă că, după primirea acordului din partea organelor de anchetă AGIFER, echipele de intervenție au început operațiunile pentru restabilirea circulației feroviare în zona Mihăești.
„Până la această oră, unul dintre vagoanele deraiate a fost ridicat cu ajutorul macaralelor de mare tonaj, iar echipele de intervenție continuă lucrările pentru eliberarea gabaritului și restabilirea condițiilor de siguranță în zonă.
Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA asigură că toate resursele disponibile sunt mobilizate pentru finalizarea intervențiilor în cel mai scurt timp posibil, astfel încât circulația feroviară să fie reluată în condiții de siguranță”, se arată într-un comunicat de presă al CFR.
Cum s-a produs accidentul feroviar din Olt
Conform datelor preliminare furnizate de CFR, accidentul a fost cauzat de deraierea a două vagoane din compunerea unui tren privat de marfă aparținând companiei Rail Cargo. Acesta transporta 19 vagoane goale și circula pe ruta Giurgiu Nord – Curtici, deplasându-se pe firul I al magistralei.
În momentul deraierii, vagoanele acestuia au acroșat locomotiva unui alt tren privat de marfă, operat de compania PINK, care venea din sens opus pe firul II. Acest al doilea tren transporta 19 vagoane încărcate cu containere și circula pe direcția Curtici – Giurgiu Nord. Impactul a fost devastator, iar în urma coliziunii, șeful de tren al garniturii PINK, aflat în spatele vagoanelor deraiate, și-a pierdut viața.
În urmă cu patru zile, pe aceeaşi magistrală 100, tot în judeţul Olt, dar în apropiere de localitatea Radomireşti, vagonul unui tren de călători a fost cuprins de un incendiu.
Autorităţile au activat Planul Roşu de Intervenţie, iar la faţa locului au acţionat pompieri din Teleorman şi Olt.
Din fericire, nimeni nu a fost rănit. Cauza incendiului a fost un scurtcircuit electric, potrivit ISU Olt.