Tragedia de la Spitalul „Victor Babeș”: Cum explică un specialist defecțiunea de la ventilatoarele TIR-ului ATI
În anul pandemiei de coronavirus, cererea de oxigen la nivelul spitalelor a explodat, față de anii trecuți. Tuburile de oxigen ajung în unitățile sanitare cu instrucțiuni tehnice de utilizare, dar și instrucțiuni din punct de vedere al protecției muncii, explică fostul director de operațiuni al firmei Linde Gaz România, Ionuț Ciubotaru.
Expertul a vorbit și despre tragedia care a avut loc la Spitalul „Victor Babeș” din București și explică faptul că probabilitatea blocării mai multor ventilatoare este mică, însă nu este exclusă.
„În anul 2020 a fost groaznic, eforturile colegilor si al oamenilor care lucrează în domeniu a fost unul foarte mare. Au lucrat încontinuu și au făcut niște lucrurie extraordinare, și în primul rând au făcut-o pentru cauza umană”, spune fostul director de operațiuni al firmei Linde Gaz România, pentru Gândul.ro.
El explică faptul că atunci când oxigenul este distribuit în spitale, el vine la pachet cu mai multe instrucțiuni.
Întrebat dacă se poate ajunge la blocarea simultantă a ventilatoarelor, așa cum s-a întâmplat și la unitatea mobilă de terapie intensivă de la Spitalul „Victor Babeș”, Ionuț Ciubotaru a spus că acest lucru nu este exclus.
„Este ca orice mașinărie, ca orice instrument electric, mecanic și poate avea un faillure, poate avea momente de oprire. Probabilitatea este mică, însă nu este exclusă. Nu știu ce se-a întâmplat acolo, însă, în general, da, pot exista două defecțiuni simultane. Furnizorul este cel care pune la punct un dosar cu toată documentația și face un proces verbal de predare. Beneficiarul verifică respectiva documentație și în cazul în care observă că ceva lipsește refuză semnarea procesului verbal. Sunt lucruri absolut legale”, spune Ionuț Ciubotaru.