Schimb de generații în fruntea unui gigant al economiei românești
Schimbarea generațiilor la vârful marilor companii ar trebui să fie un lucru firesc, care să se petreacă lin. Din păcate, de multe ori, lucrurile nu se petrec așa. Tocmai de aceea merită aduși în atenție cei care fac lucrurile așa cum trebuie, cum e cazul Transavia.
Transavia este o afacere de familie cu capital 100% românesc, pornită acum 33 de ani. La ora actuală este unul dintre marii contribuitori la bugetul de stat, și are peste 2300 de angajați.
Compania este acum condusă, din postura de vicepreședinte, de Theodora Popa Liteanu, fiica fondatorului Ioan Popa.
„În urmă cu două decenii, mă pregăteam să intru la liceu, iar aspiraţiile mele profesionale erau ca o carte în plin proces de scriere. Încă de la o vârstă foarte fragedă ştiam exact ce îmi doresc să fac, şi anume să lucrez alături de tatăl meu şi să învăţ cum să duc afacerea noastră de familie mai departe. Această dorinţă a fost alimentată şi mai mult de influenţa semnificativă a tatălui meu, Ioan Popa, care a construit cea mai puternică afacere din domeniul avicol din România: Transavia”, a povestit Theodora.
„Ştiind foarte clar încă de mică ce vreau să fac, pot spune că traseul meu profesional m-a condus către împlinirea visului meu. Mi-am finalizat studiile şi am urmat cursuri de executive education la unele dintre cele mai prestigioase universităţi la nivel mondial. Am lucrat apoi în toate sectoarele afacerii noastre. Am învăţat totul despre producţie, distribuţie şi strategii de piaţă fundamentând astfel dezvoltarea mea profesională. Am intrat apoi în echipa de conducere Transavia”, își amintește vicepreședintele Transavia.
Vicepreședintele Transavia este sigură că în următorii 20 de ani compania fondată de tatăl său va deveni unul dintre cei mai importanți jucători la nivel european. Una dintre pârghiile pe care se bazează Theodora Popa Liteanu este faptul că ceea ce nu se va schimba, cu certitudine, este interesul oamenilor pentru produse alimentare naturale, făcute exact așa cum trebuie, sigure, de cea mai înaltă calitate.
„Cu siguranţă tehnologia, inteligenţa artificială şi reglementările de sustenabilitate vor juca un rol esenţial în transformarea economiei mondiale şi, implicit, şi a industriei noastre în următorii 20 de ani. Este foarte probabil să asistăm la o tranziţie semnificativă către soluţii inovatoare bazate pe inteligenţa artificială, care vor optimiza operaţiunile şi vor oferi o experienţă mai personalizată clienţilor. De asemenea, „germenii” noii directive CSRD indică faptul că se va pune un accent tot mai mare pe investiţii verzi şi responsabilitate socială.
Ce nu se va schimba însă, cu certitudine, este interesul oamenilor pentru produse alimentare naturale, făcute exact aşa cum trebuie, sigure, de cea mai înaltă calitate. Văd, aşadar, o oportunitate pentru Transavia de a-şi consolida poziţia de lider, de a continua să întărească încrederea consumatorilor şi partenerilor în produsele oferite şi în acţiunile făcute, de a continua investiţiile şi expansiunea pe noi pieţe.
Îmi doresc, şi sunt sigură că în următorii 20 de ani compania fondată de tatăl meu va deveni unul dintre cei mai importanţi jucători la nivel european”, a mai spus Theodora Popa.