Transportul pe căile ferate în România a deraiat cu totul. Ministrul Drulă nici măcar nu a desființat ARF
Un an 2021 de-a dreptul neferoviar în România, unul anti-feroviar. Ministru Drulă, pus de USR+ în fruntea transporturilor ca un călăreț pe cal alb, dorește să devină președinte în 2024. Însă, ignoră complet domenii foarte importante ale ministerului pe care îl conduce de aproape opt luni.
Dacă la fel va acționa şi de pe ipotetica funcţie de președinte al statului, adică va ignora complet elementele care nu-l interesează… atunci România va avea o mare problemă.
Pe ministrul Drulă nu îl interesează mai deloc domeniul feroviar. Vedem asta. Tocmai într-un 2021 denumit „Anul european al căilor frate”. Dumnealui ne spunea acum șase luni că este nemulțumit de prestația Autorităţii de Formă Feroviară şi că ia în calcul desființarea ei.
Nu a desființat nici un ARF, iar licitațiile de achiziție a unor trenuri noi pe bani europeni, sunt blocate în continuare. Nu știm… poate să dumnealui are afinități ascunde față de producătorii chinezi de trenuri. Cum să le închidă tocmai acum portița de intrare pe piaţa europeană, când toată lumea a început să se teamă serios de China?
Între timp… trenurile noastre vechi se defectează, locomotivele şi automotoarele iau foc şi culmea, tot mai frecvent sar de pe șine. Apar de peste un an de zile prin presă lucruri grave despre ceea ce se întâmplă la Autoritatea Feroviară Română, o altă instituție aflată în subordinea dl. Drulă.
Ignorare totală! Drulă are alte priorități, iar instituții precum AFER sau ARF nu se găsesc pe lista priorităților sale. Foarte, foarte grav. Repetăm: ministrul Drulă are cu totul alte obiective, care se vor vedea în curând. Mai mult, PNNR-ul de pe transporturi tinde a deveni încetul cu încetul un fel de Fata Morgana.
Transportul pe căile ferate în România a deraiat cu totul. Vedem accidente şi incidente tot mai interesante, care au loc uneori zilnic. Călătorii stau cu orele în trenurile defecte, la temperaturi insuportabile. Se întâmplă lucruri care pur şi simplu nu ar trebui să se întâmple. Știți cu toții foarte bine la ce ne referim.
Toate acestea sunt primele semne, primele efecte să spunem așa, ale unei opere desăvârșite prin care practic s-a pervertit, s-a alterat şi s-a modificat intenționat aproape întreg cadrul de reglementate legat de siguranţa feroviară în România. Eforturile pentru această operă au început undeva în august 2017. Justificarea oficială? – cică trecerea României la Pachetul 4 Feroviar. Motivul Real? – introducerea unor prevederi denaturate şi alambicate, spre avantajul unor zone exclusive de interese. Vatra acestei opere? – marile familii! Știi voi care.
Noroc că cei de la Comisia Europeană s-au prins. Iar acum… șoriceii speriați fug din colț în colț. Concluzia nu poate fi decât una aici: accidente şi incidente tot mai multe, supraveghere a sistemului feroviar tot mai slabă. De fapt, slăbită în mod intenționat.