Transportul pentru funcționarii publici, decontat de stat
Cheltuielile de transport ale funcţionarilor publici şi personalului contractual din aparatul de specialitate al primarilor şi din instituţiile şi serviciile publice de interes local din comune vor putea să fie decontate, începând cu 1 ianuarie 2024, prin decizie a Consiliului local.
Actul normativ, aprobat de către preşedintele Klaus Iohannis, modifică şi completează Legea 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în sensul acordării posibilităţii autorităţilor administraţiei publice locale din mediul rural de a cuprinde în bugetul local sume destinate decontării cheltuielilor cu efectuarea navetei funcţionarilor publici şi personalului contractual din aparatul de specialitate al primarului.
Este vorba de decontarea contravalorii cheltuielilor de transport între localitatea de domiciliu/reşedinţă şi localitatea unde se află locul de muncă al acestora, se arată în actul normativ.
Stabilirea contravalorii cheltuielilor de transport se va realiza de către ordonatorul de credite, cu încadrarea în cheltuielile de personal prevăzute în bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat.
Modalitatea de decontare a cheltuielilor de transport se va stabili prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei.
Măsura urmează să intre în vigoare la data de 1 ianuarie 2024.