Tranzacție uriașă în industria de gaming: Microsoft cumpără Activision Blizzard pentru aproape 70 de miliarde de dolari
Pe glob sunt circa 3 miliarde de oameni care se joacă frecvent jocuri pe calculator sau smartphone, industria de gaming având cea mai mare creștere dintre toate formele de divertisment. Astfel nu e de mirare că gigantul Microsoft a anunțat astăzi planurile de achiziționare a Activision Blizzard, unul dintre liderii din industria dezvoltatorilor de jocuri.
Pentru Microsoft, achiziția înseamnă creșterea activiității în zona gamingului pe mobil, PC, consola și cloud.
Achiziția planificată include francize emblematice de la studiourile Activision, Blizzard și King precum „Warcraft”, „Diablo”, „Overwatch”, „Call of Duty” și „Candy Crush”.
Microsoft va achiziționa Activision Blizzard pentru 95 dolari pe acțiune, într-o tranzacție în numerar evaluată la 68,7 miliarde dolari, inclusiv numerarul net al Activision Blizzard.
Când tranzacția se va încheia, Microsoft va deveni a treia companie de jocuri de noroc din lume după venituri, după Tencent și Sony. Pe lîngă titlurile de mai sus, achiziția înseamnă și preluarea activităților globale de eSport prin Major League Gaming. Compania de gaming are aproximativ 10.000 de angajați în toată lumea.
Dezvoltarea metaverse
Bobby Kotick va continua să fie CEO al Activision Blizzard, iar el și echipa sa își vor menține concentrarea asupra eforturilor de a accelera creșterea afacerii. Odată ce afacerea se încheie, afacerea Activision Blizzard va raporta lui Phil Spencer, CEO, Microsoft Gaming.
„Gamingul este cea mai dinamică și interesantă categorie de divertisment pe toate platformele de astăzi și va juca un rol cheie în dezvoltarea platformelor metaverse”, a declarat Satya Nadella, președinte și CEO, Microsoft. „Investim masiv în conținut de clasă mondială, comunitate și cloud pentru a introduce o nouă eră a jocurilor care pune jucătorii și creatorii pe primul loc și face jocurile sigure, incluzive și accesibile tuturor.”
„Jucătorii de pretutindeni iubesc jocurile Activision Blizzard și credem că echipele creative au cel mai bun lucru în fața lor”, a declarat Phil Spencer, CEO Microsoft Gaming. „Împreună vom construi un viitor în care oamenii să poată juca jocurile pe care le doresc, practic oriunde doresc.”
„De mai bine de 30 de ani, echipele noastre incredibil de talentate au creat unele dintre cele mai de succes jocuri”, a declarat Bobby Kotick, CEO, Activision Blizzard. „Combinația dintre talentul de clasă mondială Activision Blizzard și francizele extraordinare cu tehnologia Microsoft, distribuția, accesul la talente, viziunea ambițioasă și angajamentul comun față de jocuri și incluziune vor contribui la asigurarea succesului nostru continuu într-o industrie din ce în ce mai competitivă.”
Gaming pe mobil
Dispozitivul mobil este cel mai mare segment al jocurilor de noroc, cu aproape 95% din toți jucătorii la nivel global bucurându-se de jocuri pe mobil. Microsoft și Activision Blizzard vor lansa și jocuri de PC precum „Halo” și „Warcraft” pentru aceste dispozitive.
Achiziția susține, de asemenea, portofoliul Microsoft Game Pass, cu intenții de a lansa jocurile Activision Blizzard în Game Pass, care a atins o nouă etapă de peste 25 de milioane de abonați. Cu cei aproape 400 de milioane de jucători activi lunar ai Activision Blizzard în 190 de țări și francize de trei miliarde de dolari, această achiziție va face din Game Pass una dintre cele mai convingătoare și diverse linii de conținut de jocuri din industrie. La final, Microsoft va avea 30 de studiouri interne de dezvoltare a jocurilor, împreună cu capacități suplimentare de publicare și de producție esports.
Tranzacția este supusă condițiilor obișnuite de închidere și finalizarea revizuirii reglementărilor și aprobării acționarilor Activision Blizzard. Se așteaptă ca tranzacția să se încheie în anul fiscal 2023. Tranzacția a fost aprobată de consiliile de administrație ale Microsoft și ale Activision Blizzard.