Trei nedumeriri din PNNR ale profesorului de economie Cristian Păun: taxarea pe km, taxarea proprietății la valoarea de piață și taxarea în plus a tot ce nu e eco sau bio

Publicat: 09 iun. 2021, 07:15, de Răzvan Zamfir, în News , ? cititori
Trei nedumeriri din PNNR ale profesorului de economie Cristian Păun: taxarea pe km, taxarea proprietății la valoarea de piață și taxarea în plus a tot ce nu e eco sau bio

Profesorul de Economie Cristian Păun a identificat până acum cel puțin trei „reforme fiscale” în textul PNNR, care vor avea impact major pe piețele de profil și vor influența toată economia. Acesta spune că poate ar fi fost mai bine să vedem și noi propunerea înainte ca USR să o trimită în numele Guvernului la Bruxelles

  • Trecerea de pe Rovignetă (abonament anual) pe taxare la kilometru parcurs pe autostradă de mașinile de mare tonaj (peste 7,5 tone);
  • Taxarea proprietății în funcție de valoarea ei de piață;
  • Taxarea în plus a tot ce nu este eco, bio, electric etc.

„Să luăm prima măsură deocamdată: taxarea mașinilor de mare tonaj ce transportă marfă și persoane nu pe un abonament anual, ci pe kilometri parcurși. În funcție de trafic. Nu e întâmplător de ce schimbarea taxării se va face doar pentru mașinile de mare tonaj și nu și pentru persoanele fizice. E calculată cu precizie șmecheria… Oricum a-i da-o, taxarea pe kilometru va fi mai mare valoric decât taxarea pe abonament pentru cei care folosesc des rețeaua rutieră. Nu întâmplător, pe marile autostrăzi cu taxare tip barieră, cei care circulă des își fac abonamente anuale. Adică preferă „rovigneta”..Sigur, taxele le vor plăti „ticăloșii” de transportatori care vor încerca să le pună în spinarea „ticăloșilor” de producători de bunuri transportate pe șosele. Care vor încerca și și ei să le pună în cârca „fraierilor” de consumatori”, scrie Cristian Păun pe Facebook.

Problema cu taxarea

„Desigur, ministrul Drulă vorbea pe subiect că taxarea la kilometru va fi negociată și discutată cu transportatorii. Să fie „corectă”! Încă nu a aflat că nu există taxare corectă? Sau că, cea mai corectă taxare e „Zero Taxe”! Dar doar la salariul minim… La „ticăloșii” de transportatori există, să înțeleg, o taxare „corectă” sau „optimă”? Alta decât „Zero Taxe”. A găsit-o el și le-o va spune transportatorilor! Dacă știam că PNRR înseamnă creșteri de taxe poate ar fi fost mai bine să vedem și noi propunerea înainte ca USR să o trimită în numele Guvernului la Bruxelles”, continuă Păun.

Despre taxarea proprietății în funcție de valoarea de piață, avocatul Gabriel Biriș spunea că e o aberație, dat fiind faptul că valoarea de piață a proprietăților oscilează. În concluzie, vor trebui făcute milioane de evaluări în fiecare an pentru a stabili impozitul, iar acesta se va majora, față de valoarea din prezent.