Trump are motive serioase de supărare. SUA au importat 3,6 milioane de mașini din Mexic și Canada, în 2024

Publicat: 04 feb. 2025, 20:54, de Ady Ivașcu, în Auto , ? cititori
Trump are motive serioase de supărare. SUA au importat 3,6 milioane de mașini din Mexic și Canada, în 2024
Trump are motive serioase de supărare. SUA au importat 3,6 milioane de mașini din Mexic și Canada, în 2024

Prima lună din 2025 a arătat excelent pentru bursele de pe bătrânul continent. Apoi, peste weekend, a venit Donald Trump cu tarifele de import și a dat o lovitură puternică burselor europene și nu numai.

Trump are motive serioase de supărare. SUA au importat 3,6 milioane de mașini din Mexic și Canada, în 2024

Noile taxe impuse peste weekend de administrația SUA nu priveau direct Europa: importurile din Mexic și Canada urmau să fie supra-impozitate cu 25%, iar cele din China cu 10%. Efectul resimțit indirect de câteva industrii europene, însă, n-ar fi deloc modest, comentează analiștii casei de brokeraj Tradeville.

În 2024, America a importat 3.6 milioane de mașini din Mexic și Canada, adică 22% din totalul mașinilor vândute (și cam 70% din producția celor două state vecine), conform raportului S&P Global Mobility.

Mexicul e sursa celor mai mari importuri, surclasând Japonia, Coreea de Sud și întregul continent european.

Volkswagen e cel mai expus producător auto: 43% din vânzările realizate în SUA reprezintă autovehicule produse în Mexic (iar dacă adăugăm Canada, procentul urcă la circa 70%). Nemții din Wolfsburg operează în Mexic încă din 1967 (iar în Canada, din 1952).

Mercedes-Benz și Daimler Truck ar fi și ele afectate. BMW, nu așa mult: cel puțin asta susținea în noiembrie CEO-ul Oliver Zipse. La fabrica din Spartanburg, South Carolina, BMW produce deja două treimi din autovehiculele vândute în SUA.

Volkswagen, Mercedes-Benz și BMW avertizează de luni bune asupra profiturilor în scădere, citând condiții economice mediocre și o cerere anemică pe principalele piețe, inclusiv în China.

În bursa din Frankfurt, Volkswagen a pierdut un sfert din capitalizare în 2024. Acțiunile sunt cotate acum la numai 4x profitul net anticipat pentru următoarele 12 luni.

Același multiplu e 6x la BMW și Mercedes-Benz. Toate cele trei companii au în prezent un randament al dividendului de 8-9%.

E prea mult pesimism vizavi de Europa, poate că-i timpul să investim acolo, a transmis de la Davos Larry Fink, CEO BlackRock, cel mai mare administrator de fonduri din lume.