Turcii de la Alsim Alarko își dovedesc încă o dată ”profesionalismul”: se amână inaugurarea tronsonului de 13 km. din Autostrada A0 Sud
Inaugurarea tronsonului de 13 kilometri între Jilava (DN 5) și Popești-Leordeni (DN4), care a fost amânată un an de zile, mai suferă încă o amânare.
Inaugurarea tronsonului de 13 kilometri între Jilava (DN 5) și Popești-Leordeni (DN4) de pe Autostrada A 0 București Sud se amână pentru începutul lunii aprilie, conform declarațiilor secretarului de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, făcute marți, 26 martie. În ciuda asigurărilor date la începutul lunii martie că deschiderea acestui lot se va face până la finalul lunii, mobilizarea constructorului Alsim Alarko din Turcia nu a fost suficientă, chiar dacă condițiile meteorologice au fost favorabile.
„În prima parte a lunii aprilie urmează să dăm în trafic și un lot pe Autostrada A 0 Sud, zona dintre DN 5 (Jilava) și DN 4 (Popești-Leordeni). Din cauza lucrărilor rămase de realizat în proximitatea nodului cu DN 4, trebuie construită o bretea specială pentru trafic agabaritic,” a explicat Scrioșteanu.
Noua dată estimată pentru finalizare ar putea fi în jurul datei de 15 aprilie, deoarece mai sunt necesare lucrări la bretelele DN 4-ieșire spre Oltenița, precum și etapa de stabilizare a balastului înaintea așternerii asfaltului. Pe lotul 2, până la Vidra, sunt deja finalizați 7 kilometri (deschis parțial între Bragadiru și Jilava la sfârșitul anului trecut), iar pe Lotul 1, de la Vidra la DN 4 Popești-Leordeni, se desfășoară ultimele lucrări pe cei 6 kilometri rămași.
Întârzieri de câteva luni
Cele două loturi ale Alsim Alarko de pe A0, segmentul sud, arată astfel:
• Lotul 1, A2 – CF902 (Jilava), 16,9km, câștigător Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS, preț 830.679.662,15 lei, fără TVA. Contract semnat în august 2019.
• Lotul 2, CF902 (Jilava) – DN6, 16,3km, câștigător Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS, preț 750.849.942,12 lei, fără TVA. Contract semnat în 2019.
Acestea trebuiau să fie gata acum anul trecut iar până acum turcii au dat în folosință un ciot de circa 10 km. între DN6 și DN5, în timp ce alți circa 6,3 km au rămas „muzeu” – adică sunt finalizați, dar nu se pot circula pe ei pentru că nu e gata continuarea.
Irinel Ionel Scrioșteanu a spus la Dialogurile Puterii de ce au întârziat lucrările la A0.
Irinel Ionel Scrioșteanu susține că atunci când a venit în funcția de secretar de stat la Ministerul Transporturilor, în 2019, era decât un singur proiect, pasajul de la Domnești. ”Astăzi am în diferite faze peste 40 de proiecte pe regiunea București-Ilfov”, a spus acesta la Dialogurile Puterii.
Din cele 7 loturi de pe Autostrada A0, Centura Bucureștiului, două sunt recepționate parțial. ”Aici avem recepționate cele două loturi, 19 km pe nord și 16,9 3 km sud. Sunt celelalte cinci loturi care mai sunt de executat.Cel mai avansat lot care urmează sa fie dat în trafic este lotul 1 pe zona de sud. Are aproximativ 17 km și cred că undeva în zona mai-iunie”, a spus Irinel Ionel Scrioșteanu.
Acest lot este construit de turcii de la Alsim Alarko. Lotul 1 trebuia să fie gata în urmă cu zece luni. Care e cauza întârzierii? ”Este o extensie de termen acordată de CNAIR pe baza unor motivații care au fost considerate. Favorabil extensiei în termeni generali și de partea cu inflația și criza materialelor de construcții. Începutul contractului a fost în zona de vid. Vă aduceți foarte bine aminte când a început acest lot, în 2020. În 2021 era încă zona de pandemie și a fost o problemă cu mobilizarea muncitorilor din Turcia, pentru că o parte din muncitori au venit din Turcia în România să lucreze“, a spus Irinel Ionel Scrioșteanu.
Acesta a adăugat: ”Și probabil intermediar, vom da în trafic cei aproximativ 6 km rămași de la lotul 2 pe care i-am recepționat, plus cei 7 km de la lotul 1 până la DN4. Lotul 2 e construit tot de Alsim Alarko. Acesta a fost dat parțial în folosință, 6 km. de autostradă având rolul de muzeu până când va fi gata legătura cu lotul 3.”