Turcii de la Alsim Alarko s-au împotmolit în Centură! Pro Infrastructură îi face praf
Alsim Alarko nu poate face legătura de la Bragadiru la Autostrada Soarelui, ci doar până la DN 4 Popești-Leordeni, susține Pro Infrastructură.
Asociația Pro Infrastructură, organizație care monitorizează lucrările de infrastructură de la noi din țară, avertizează că turcii de la Alsim Alarko nu pot face legătura de la Bragadiru la Autostrada Soarelui, ci doar până la DN 4 Popești-Leordeni.
Organizația spune că turcii au întârziat mult lucrările. Și mai trage au acest prilej un avertisment legat de capacitatea acestei companii de a-și respecta termenele de execuție mai ales că în câteva luni trebuie să se apuce de execuția magistralei M6 1 Mai-Tokyo (Băneasa) în București.
Iată postarea integrală a Pro Infrastructră:
”Lălăiala pe șantiere, varianta cu baclava. În loc de autostradă între DN5 și DN6 încă din 2022, primim în continuare gogoși tradiționale românești amestecate cu baclavale turcești.
Alsim Alarko a ajuns la un progres fizic de aproximativ 60%, respectiv 72% pe loturile 1 și 2 ale Autostrăzii A0 Sud. Asta deși atât autoritățile autohtone, cât și antreprenorul, ne promiteau că până în decembrie 2022 circulăm între DN5 și DN6. În ciuda insistențelor organizației noastre din prima jumătate a lui 2022, deschiderea parțială pe DN5-DN6 a rămas o nălucă.
E greu să apeși butoanele birocratice și contractuale necesare. Dar e ușor să promiți și doar să-ți faci poze pe șantiere. Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în MT, ne asigura în decembrie 2021 (HotNews: https://bit.ly/3MyA1wV) că „în decembrie 2022 se va circula pe Autostrada Bucureștiului, între DN5 și DN6 și, cu o mobilizare bună a constructorilor, în 2023 pe toată A0 Sud”.
Ce să vezi. În 14 mai… 2023, același „secretar de stat” Scrioșteanu ne spune în Economedia (link: https://bit.ly/3IHYi2r) că „acest tronson de autostradă [între Jilava și Bragadiru] va fi dat în trafic în toamnă împreună cu lotul 1 la o diferență de 2-3 luni”.
Realitatea din teren surprinsă de obiectivul dronei lui Radu Popa în 23.05.2023 între DN4 și DN6 este grăitoare: https://youtu.be/QW4z-Tb5vCw.
Cu această mobilizare la mișto, abia dacă vom vedea cei 10 kilometri dintre DN6 și DN5 inaugurați prin toamnă. Întreg lotul 1 iese din discuție pentru 2023. În opinia noastră, cu MARI eforturi și forțe concentrate ale constructorului și MULTE insistențe din partea oficialilor CNAIR, (încă) este posibilă și o deschidere parțială pe relația DN5-DN4 în decembrie 2023. Atât.
Alsim Alarko a semnat contractele pe loturile 1 și 2 ale A0 Sud în 26.08.2019, respectiv 09.03.2019, cu ordine de începere lucrări emise în 01.03.2021 și 05.11.2020. Ambele prevăd câte 12 luni de proiectare și alte 30 de execuție.
Așadar, termenele de finalizare sunt septembrie 2023, respectiv mai 2023. Ambele vor fi ratate, în mod evident. Turcii merită niște penalizări de întârziere, chiar dacă luăm în considerare blocajele birocratice tergiversate de stat și problemele cu aprovizionarea cu balast pentru terasamente.
Ne apucă groaza când ne gândim că același antreprenor general turc ar trebui să se apuce în câteva luni de execuția magistralei M6 1 Mai-Tokyo (Băneasa) în București. „În 3 ani aici va fi stația dumneavoastră de metrou!”
În urmă cu fix 5 ani, cei de la Alsim Alarko veneau cu povești de adormit copiii în HotNews (detalii: https://bit.ly/43pzHY9) cu „strategia” lor pe termen lung de a investi „10 miliarde de dolari pentru următorii 10 ani” în România.”
Sursa foto: Facebook/proinfrastructura