Turiștii nu mai sunt bine primiți în Amsterdam
Amsterdam este probabil cea mai căutată destinație turistică din lume de către persoanele care vor să trăiască experiențe noi. Capitala Olandei este cunoscută pentru toleranța față de drogurile recreative, alcool și sex.
După lockdownul provocat de pandemie, mulți locuitori au ajuns la concluzia că absența vizitatorilor gălăgioși este o gură de aer proaspăt pentru oraș, relatază CNN.
Încântați de atmosfera calmă a centrului istoric, care acum este pustiu, locuitorii Amsterdamului sunt acum sceptici în ceea ce privește redeschiderea turismului.
Zonele centrale au fost evitate în ultimii ani de locuitori, tocmai din cauza numărului mare de turiști.
„Amsterdam are nevoie de turiști, fără ei muzeele și restaurantele noastre minunate nu ar supraviețui(…)Dar a fost o binecuvântare în timpul pandemiei, când nu au putut veni turiști. Nu mai există grupuri mari care se înghesuie în zona canalului, în cel mai rău caz, vomitând de la băutură și droguri. Ne-am recuperat orașul și ne-a plăcut așa”, spune Nicola Theobald, care locuiește în centrul orașului de 30 de ani.
Autoritățile orașului sunt hotărâte ca Amsterdamul să aibă o altă abordare în ceea ce privește turismul. A fost lansată o campanie turistică surprinzătoare în încercarea ca reputația Amsterdamului să fie schimbată.
Așadar, în timp ce turiștii sunt încurajați să călătorească în oraș, vizitatorilor agitați și celor care intenționează să bea și să consume droguri li s-a spus explicit să stea departe.
Consiliul municipal a cheltuit 100.000 de euro pentru o campanie online în care încurajează oamenii să viziteze patrimoniul cultural al orașului, avertizând în același timp că „turiștii nerespectuoși” nu sunt bineveniți.
„Nu vrem să ne întoarcem la ceea ce am văzut înainte de pandemie, când mulțimile din cartierul roșu și zonele de divertisment ale orașului au provocat neplăcere locuitorilor”, se arată într-o declarație a consiliului municipal.
„Vizitatorii care respectă Amsterdamul și oamenii din Amsterdam au fost întotdeauna bineveniți și vor rămâne, desigur, așa. Vizitatorii care tratează rezidenții și patrimoniul nostru cu lipsă de respect nu sunt bineveniți. Mesajul pe care îl avem pentru ei este: nu veniți la Amsterdam”, potrivit declarației.
Scopul campaniei online este de a „stimula comportamentul dorit” în rândul turiștilor, spune Geerte Udo, director executiv al Amsterdam & Partners, agenția de promovare a orașului.
El spune că mesajul este simplu: „ești binevenit, dar te rog să bei înăuntru, folosește un pisoar și fii liniștit”.
„Nu vrem vizitatori care prezintă un comportament iresponsabil, fără respect pentru oraș și locuitorii săi”, adaugă Udo.