Turiștii străini, îndrăgostiți de țara noastră. Ministrul Economiei: A crescut suma pe care o cheltuiesc în România
Marți, 16 iulie, ministrul Economiei, Radu Oprea, a anunțat o creștere de 12,4% a numărului de turiști străini care vizitează România, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Principalele țări de origine ale acestor turiști sunt Italia, Germania și Franța, unde s-au desfășurat campanii de promovare a turismului românesc.
Turismul crește în România
Radu Oprea a subliniat că s-a înregistrat și o creștere semnificativă a sumei cheltuite de turiștii străini în România, depășind cu peste 1 miliard de lei valoarea cheltuielilor din anul precedent. Cu toate acestea, ministrul a remarcat că există încă o diferență notabilă între cât cheltuiesc românii în afara țării și cât cheltuiesc în România, evidențiind necesitatea de a echilibra această balanță.
În cadrul emisiunii „România Politică” de la Prima News, Oprea a menționat că, potrivit datelor recente ale Institutului Național de Statistică (INS), nu doar numărul turiștilor străini a crescut cu 12,4%, dar și numărul nopților petrecute de aceștia în România a înregistrat o creștere de 8%.
„Cel mai important pentru mine a fost să constat că ţările principale au fost Italia, Germania, Franţa, ţări unde am avut campanii de promovare a turismului”, a precizat ministrul, arătând că există un efect şi urmare acestor campaniii. Oprea a subliniat că vor continua cu astfel de campanii şi studiază Londra sau alte oraşe din Marea Britanie.
Ministrul a subliniat importanța campaniilor de promovare desfășurate în Italia, Germania și Franța, care au avut un efect pozitiv vizibil asupra turismului românesc. De asemenea, el a indicat intenția de a extinde aceste campanii de promovare în orașe din Marea Britanie, precum Londra.
Scopul acestor campanii, a explicat Oprea, este de a crește vizibilitatea României ca destinație turistică și de a atrage un număr mai mare de vizitatori străini. Ministrul a adăugat că, potrivit statisticilor, turismul de agrement depășește acum turismul de afaceri în România, ceea ce subliniază potențialul țării noastre ca destinație de vacanță.