Pentru prima dată, compania ucraineană Automagistral-Pivden ar putea participa la construcția de noi rute transeuropene de mare viteză (TEN-T), care vor conecta porturile Poloniei și țărilor baltice cu porturile Greciei și ale țărilor Mării Negre, a anunțat Mykola Timofeev, directorul general al companiei „Automagistral-Pivden”pe Facebook. Acestea vor tranzita și România.

Potrivit acestuia, România are în prezent doar o mie de kilometri de autostrăzi de mare viteză. Majoritatea arterelor de circulație sunt drumuri vechi care trec prin orașe, ceea ce îngreunează foarte mult traficul. UE intenționează să tripleze cel puțin lungimea autostrăzilor din țară. Uniunea Europeană investește zeci de miliarde de euro în dezvoltarea infrastructurii românești. Se joacă loturi în valoare de 600-800 de milioane de euro.

În prezent, compania ucraineană participă la licitații în valoare de peste 3,2 miliarde de euro. Acestea nu sunt doar autostrăzi, ci și proiecte hidrotehnice, în special, modernizarea canalului de transport maritim dintre Dunăre și Marea Neagră.

„Proiectele românești sunt de mare importanță și pentru Ucraina. Una dintre noile rute trece prin Chișinău până la Odesa. Va fi cea mai scurtă rută din sudul Ucrainei către țările UE”, a explicat Timofeev.

Potrivit acestuia, companii din multe țări din UE vizează proiecte românești, dar ucrainenii au șanse mari de câștig.

„Automagistral-Pivden”, spune Timofeev, are experiență în implementarea unor astfel de mega-proiecte precum construcția autostrăzii N-31 între Kiev și Dnipro, tronsoane ale autostrăzii M-05 Kiev-Odesa și M-30 Stryi. -Autostrada Izvaryne, care traversează aproape toată Ucraina, multe alte obiecte. Ceea ce confirmă capacitatea de a implementa proiecte de anvergură.

Din 2019, compania operează în Moldova vecină. Primul proiect major finanțat de BERD a fost implementat și pus în funcțiune, al doilea este în curs de implementare. Recenziile, potrivit lui Timofeev, sunt pozitive.

În România însăși, compania a finalizat cu succes reconstrucția complexului aerodromului de 2,5 kilometri al aeroportului din Satu Mare. Efectuează reparații rutiere în inima Transilvaniei. În total, în România, fie am implementat, fie suntem în stadiu de implementare sau proiectare a șase obiecte. În special, compania este unul dintre concesionarii pentru construcția aeroportului Alexeni de lângă București. Costul estimat al proiectului este de 500 de milioane de euro. În România s-a înființat și biroul „Automagistral-Sud”, s-au relocat echipamentele, și o echipă de specialiști.