UE adoptă Euro 7 pentru vehicule: Limitări mai stricte pentru autobuze și camioane, dar mașinile rămân la standardele Euro 6
Acordul provizoriu dintre Consiliul UE și Parlamentul European menține nivelurile actuale de emisii pentru autoturisme, dar impune restricții mai stricte pentru vehiculele grele și introduce cerințe pentru durabilitate
Consiliul Uniunii Europene și Parlamentul European au ajuns la un acord privind noul standard Euro 7 pentru vehicule, cu modificări semnificative față de propunerea inițială. Cu toate că inițial se urmărea o scădere accelerată a emisiilor poluante pentru autoturisme, negocierile au condus la menținerea nivelului actual de emisii, conform standardului Euro 6.
Acordul provizoriu impune limite mai stricte pentru emisiile de gaze de eșapament ale autobuzelor și camioanelor de mare tonaj, cu accent pe reducerea poluanților care nu erau reglementați în standardul Euro 6, cum ar fi oxidul de azot (N2O). Cu toate acestea, mașinile de pasageri și camionetele vor păstra limitele de emisii Euro 6, într-o mișcare care a fost salutată de mediul de afaceri și politicieni pentru menținerea competitivității economiei și evitarea riscurilor pentru locurile de muncă.
Printre aspectele semnificative ale acordului se numără introducerea limitelor pentru particulele emise de frâne, cu atenție specială acordată vehiculelor electrice. De asemenea, standardul Euro 7 aduce cerințe privind durata de viață, cu o limită de 200.000 de kilometri sau 10 ani pentru autoturisme și camionete.
Euro 7 va intra în vigoare în etape:
- 30 de luni pentru noile tipuri de autoturisme și camionete, și 42 de luni pentru vehiculele noi din această categorie.
- 48 de luni pentru noile tipuri de autobuze, camioane și remorci, și 60 de luni pentru vehiculele noi din această categorie.
- 30 de luni pentru noile sisteme, componente sau unități tehnice separate destinate autoturismelor și camionetelor.
Acordul trebuie acum să fie aprobat oficial de ambele instituții – Consiliul UE și Parlamentul European – pentru a deveni legislație în Uniunea Europeană, marcând astfel un nou pas în evoluția standardelor de mediu pentru vehiculele rutiere.