UMB a început lucrările în zona protejată a celei mai dificile structuri de pe Centura Capitalei – A0
Lucrările de construcție a Autostrăzii București A0 Nord, Lotul 4, cel mai scurt și provocator sector al inelului de autostradă, au avansat semnificativ, potrivit informațiilor transmise de Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor. În prezent, echipele UMB au început lucrările la structura cea mai complexă din cadrul proiectului – podul care traversează Lacul Cernica, o zonă protejată din apropierea Bucureștiului.
Stadiul lucrărilor la podul peste Lacul Cernica
Lucrările la podul de 1,3 km peste Lacul Cernica au demarat recent, conform condițiilor stricte ale Acordului de Mediu, care a permis începerea construcției în zona protejată după data de 1 noiembrie. Primele operațiuni includ realizarea unei platforme de pământ în lac și pregătirea structurii de rezistență. În detaliu:
- Sunt armate și cofrate riglele pilelor P1 și P2.
- Sunt aduse carcasele de armătură necesare pentru piloții de susținere ai podului.
Această etapă este esențială, dat fiind că structura va supratraversa Lacul Cernica, implicând construcții complexe și măsuri suplimentare de protecție a mediului.
Progres în alte zone ale Lotului 4
Lotul 4 al Autostrăzii A0 Nord se întinde pe 4,47 km și include două structuri mari de traversare:
- Pasajul peste calea ferată București Sud – Oltenița (504 m), unde echipele lucrează intens la realizarea umpluturilor cu balast în zona culeei C2, la forarea și betonarea piloților și la montarea eșafodajelor de susținere a riglelor pilelor.
- Podul peste Lacul Cernica (1.274 m), structură care va supratraversa atât lacul, cât și drumul de exploatare din apropiere.
Alte lucrări aflate în desfășurare includ relocarea drumului județean DJ301, cu asfaltarea unei variante provizorii și pregătirea utilajelor de forat pentru piloții aferenți pasajului peste DJ301. În paralel, se execută și lucrări de relocare a rețelelor de telecomunicații și a conductelor de gaze în zona Pantelimon.
Mobilizarea forței de muncă și a utilajelor
Pe șantierul Lotului 4 al Autostrăzii A0 Nord, antreprenorul a mobilizat un număr impresionant de resurse, cu 241 de muncitori și 87 de utilaje operaționale. Datorită acestui ritm de lucru și organizării eficiente, se anticipează că acest lot ar putea fi finalizat mai devreme decât termenul contractual din primăvara anului 2026, poate chiar până la sfârșitul anului 2025.
Importanța strategică a Lotului 4 pentru infrastructura din sudul Bucureștiului
Lotul 4 va asigura legătura directă între Autostrada A0 și Autostrada București-Constanța (A2), prin nodul rutier A0 x A2, devenind astfel un punct-cheie în infrastructura rutieră națională. Construcția acestui sector al autostrăzii reprezintă o etapă crucială în finalizarea inelului de centură al Capitalei, ce va contribui la fluidizarea traficului și la reducerea timpilor de deplasare între București și localitățile învecinate.