UMB a intrat și la licitația pentru lotul 2 al Autostrăzii Pașcani – Suceava. Cu cine se luptă pentru contractul de 3,6 miliarde lei

Publicat: 25 nov. 2024, 18:50, de Marian Apipie, în Transporturi , ? cititori
UMB a intrat și la licitația pentru lotul 2 al Autostrăzii Pașcani – Suceava. Cu cine se luptă pentru contractul de 3,6 miliarde lei
UMB a intrat și la licitația pentru lotul 2 al Autostrăzii Pașcani – Suceava. Cu cine se luptă pentru contractul de 3,6 miliarde lei

Grupul de firme controlat de Dorinel Umbrărescu, cel mai puternic constructor român, participă și la licitația pentru lotul 2 al Autostrăzii Pașcani – Suceava. UMB va inaugura în această săptămână tronsonul 4 al DEx12 Craiova – Pitești (primii 20 km), iar luna viitoare vor fi dați în trafic și cei 36 km ai lotului 3 al A7 Buzău – Focșani, sectorul dintre Râmnicu Sărat și Mândrești Munteni.

Trei constructori se luptă pentru lotul 2 al Autostrăzii Pașcani – Suceava, un contract cu o valoare de 3,6 miliarde de lei. Potrivit unei postări pe Facebook a directorului general al CNAIR, Cristian Pistol, astăzi au fost depuse trei oferte pentru construcția lotului 2 al Autostrăzii Pașcani – Suceava. Este vorba de:

  • Asocierea SA&PE CONSTRUCT S.R.L. – SPEDITION UMB S.R.L. – TEHNOSTRADE S.R.L. (România);
  • Asocierea DANLIN XXL SRL (lider) – INTERTRANSCOM IMPEX SRL (România);
  • WEBUILD SPA – MILANO (Italia).

Lotul 2 al Autostrăzii Pașcani – Suceava. Ce presupune contractul

Contractul pentru proiectarea și execuția celor 29 km ai acestui lot are o valoare maximă de 3,6 miliarde lei (fără TVA), sumă asigurată prin Programul Transport (PT) 2021 – 2027 și o durată de maximum 30 de luni (6 luni proiectare și 24 de luni execuție).

UMB a intrat și la licitația pentru lotul 2 al Autostrăzii Pașcani – Suceava. Cu cine se luptă pentru contractul de 3,6 miliarde lei

Pe traseul lotului 2 vor fi construite inclusiv:

  • un pod peste râul Siret și DJ208C (845,10 m);
  • un pasaj peste CF511 (625,10 m);
  • două parcări de scurtă durată;
  • două spații de servicii;
  • un nod rutier (Roșcani), care va asigura conexiunea cu autostrada;
  • un nod rutier (Dumbrăveni) la intersecția cu DJ208B (Verești – Dumbrăveni);
  • un nod rutier care va asigura conexiunea cu Aeroportul Internațional Suceava și cu DN29.

Atât spațiile de servicii, cât și parcările de scurtă durată vor beneficia de infrastructura necesară constructiei ulterioare a minimum 8 stații de încărcare pentru autoturisme electrice. Contractul prevede și construirea unui drum de legătură (5,2 km) între DN 29 și Aeroportul Internațional Suceava.

UMB are lucrări pe toată Autostrada Moldovei. A7 are, în total, 4 constructori. Trei sunt pe tronsonul Ploiești – Buzău: asocierea Pizzarotti – Retter (lotul 1 Dumbrava – Mizil), asocierea Coni – Trace (lotul 2 Mizil – Pietroasele) și asocierea Nurol – Makyol (lotul 3 Pietroasele – Buzău). Restul de 10 loturi, de la Buzău la Focșani și până la Pașcani, sunt construite de către grupul UMB. Loturile 1, 2 și 4 ale secțiunii Buzău – Focșani au fost deja deschise traficului.

Citește și:  E gata de inaugurare și tronsonul 4 al DEx12 Craiova – Pitești. Atenție, vor fi restricții pe tronsonul 3! (VIDEO)