UMB intră serios pe Autostrada Unirii! Este singurul ofertant pentru încă un lot montan

Publicat: 19 dec. 2024, 17:55, de Marian Apipie, în Transporturi , ? cititori
UMB intră serios pe Autostrada Unirii! Este singurul ofertant pentru încă un lot montan
UMB intră serios pe Autostrada Unirii! Este singurul ofertant pentru încă un lot montan

Curg ofertele pentru cel mai dificil tronson de autostradă din România: secțiunea montană a Autostrăzii Unirii (A8). Secțiunea de munte Sărățeni – Pipirig are o lungime de 116 kilometri și este formată din patru loturi. Pentru primele trei loturi au intrat deja în evaluare ofertele depuse pentru proiectare și execuție. Pe un singur lot este bătălie mare, pentru celelalte două fiind depusă câte o singură oferă, de la aceeași asociere.

UMB intră serios pe Autostrada Unirii, și după ce s-a înscris la licitația pentru lotul 1C Sărățeni – Joseni al secțiunii de munte Sărățeni – Pipirig, a depus ofertă și pentru lotul 2A Ditrău – Grințieș al aceleiași secțiuni. Grupul UMB a venit cu partenerii bosniaci de la Euro-Asfalt, cu care lucrează și pe secțiunea lipsă Margina – Holdea din lotul 2 al Autostrăzii (A1) Lugoj – Deva.

Anunțul privind ofertele depuse pe lotul 2A Ditrău – Grințieș al Autostrăzii Unirii a făcut de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu. Ofertele s-au deschis astăzi. Potrivit acestuia, a fost depusă o singură ofertă pentru proiectarea și execuția celui de-al treilea lot aferent secțiunii montane a A8, lotul 2A Ditrău – Grințieș. Oferta a fost depusă de Asocierea SA&PE Construct (lider) – Tehnostrade SRL – Euro Asfalt D.O.O -Spedition UMB.

UMB intră serios pe Autostrada Unirii. Contractul prevede proiectarea și execuția a:

  • 37,9 km lungime traseu
  • 19 tuneluri, cel mai lung tunel având 850 metri
  • 63 poduri și viaducte, cel mai lung viaduct fiind cel peste râul Sabar de 1134 metri
  • nod rutier la Ditrău, conexiune cu DN12 (județul Harghita)
  • descărcare provizorie la conexiunea cu Lotul 2B Grințieș – Pipirig, pentru asigurarea funcționarii independente a acestui lot
  • garduri ranforsate pentru a împiedica animalele sălbatice să ajungă pe carosabil
  • spații de servicii tip S3 cu parcare securizată (100.000 mp)
  • parcări de scurtă durată (stânga/dreapta)
  • Centru de Întreținere și Coordonare

Lungimea totală a tunelurilor și viaductelor însumează 21 km, reprezentând peste 57% din lungimea întregului lot.

UMB intră serios pe Autostrada Unirii! Este singurul ofertant pentru încă un lot montan

Sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile și buget de stat. Durata contractului va fi de 54 luni, din care 14 luni pentru etapa de proiectare și 40 luni pentru etapa de execuție.

Traseul autostrăzii aferent acestei secțiuni montane II se desfășoară pe raza județelor Mureș, Harghita și Neamț, iar unitățile administrativ-teritoriale tranzitate sunt: Miercurea Nirajului, Măgherani, Chibed, Sovata, Sărățeni, Praid, Joseni, Lăzarea, Ditrău, Tulghes, Grințieș, Ceahlău, Poiana Teiului, Pipirig, Vânători-Neamț.

Secțiunea de munte Sărățeni – Pipirig de pe Autostrada Unirii (A8) are o lungime de 116 kilometri și este formată din patru loturi:

  • Lotul 1C (Sărățeni – Joseni): 32,4 km. Ofertă depusă luni, 16 decembrie 2024;
  • Lotul 1D (Joseni – Ditrău): 14,4 km. Cinci oferte depuse miercuri, 18 decembrie 2024;
  • Lotul 2A (Ditrău – Grințieș): 37,9 km. Ofertă depusă joi, 19 decembrie 2024;
  • Lotul 2B (Grințieș – Pipirig): 31,5 km. Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 15 ianuarie 2025.

Citește și: Retter se pregătește de deschiderea lotului Dumbrava – Mizil al A7 Ploiești – Buzău! Se circulă deja pe două pasaje (VIDEO)