UMB leagă Transilvania de Moldova! A obținut încă un lot din Autostrada Unirii
Grupul de firme controlat de Dorinel Umbrărescu va construi un lot de 19,3 km din autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț, parte din A8 (Autostrada Unirii). Este al doilea tronson din Moldova al A8 și primul tronson montan al acestui drum de mare viteză care intră în proiectare și execuție. Vorbim de lotul dintre Leghin (Vânători Neamț) și Pipirig, care a fost atribuit de CNAIR grupului UMB. Anunțul a fost făcut atât de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, cât și de directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.
UMB leagă, practic, Transilvania de Moldova după ce va construi lotul Pipirig – Vânători Neamț (Leghin) a tronsonului de autostradă Târgu Mureș – Târgu Neamț. „A fost desemnat constructorul pentru încă un lot din A8 Autostrada Unirii! O firmă românească a câştigat contractul pentru proiectarea și execuția lotului Pipirig – Vânători Neamț (Leghin) a tronsonului de autostradă Târgu Mureș – Târgu Neamț. Contractul în valoare de 2,69 miliarde lei (fără TVA), lansat în licitație de CNAIR (în mai 2024 – n.r.), prevede construcția acestui lot în termen de 48 de luni (din care 12 luni perioada de proiectare și 36 de luni perioada de execuție a lucrărilor)“, a anunțat, pe Facebook, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Traseul autostrăzii aferent acestei secțiuni se desfășoară pe raza județelor Mureș, Harghita și Neamț, iar unitățile administrativ-teritoriale tranzitate sunt: Miercurea Nirajului, Măgherani, Chibed, Sovata, Sărățeni, Praid, Joseni, Lăzarea, Ditrău, Tulghes, Grințieș, Ceahlău, Poiana Teiului, Pipirig, Vânători-Neamț. Contractul este finanțatat prin Programul Transport (PT) 2021-2027.
Pe traseul de 19,3 km al acestui lot de autostradă vor fi construite 46 poduri, pasaje și viaducte, cel mai lung viaduct având o lungime de 428 metri, dar și 7 tuneluri (5 bidirecționale și 2 unidirectionale), cu o lungime însumată de 1,44 km:
- tunel bidirecțional (490 m) situat în apropierea localității Pîțîligeni;
- tunel unidirecțional pe calea 1 (90 m) situat în apropierea localității Pîțîligeni;
- tunel bidirecțional (70 m) situat în apropierea localităților Pîțîligeni-Stînca;
- tunel bidirecțional (130 m) situat în apropierea localităților Pîțîligeni-Stînca;
- tunel unidirecțional pe calea 1 (80 m) situat în apropierea localităților Pîțîligeni-Stănca;
- tunel bidirecțional (300 m) situat în apropierea localității Stânca;
- tunel bidirecțional (280 m) situat în apropierea localității Stânca.
Contractul va putea fi semnat în termen de 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații.
UMB leagă Transilvania de Moldova. În ce stadiu sunt celelalte tronsoane
Pe Autostrada (A8) Târgu Mureș – Târgu Neamț două loturi, cele de capăt, sunt deja contractate și se află în etapa de proiectare, iar un alt lot de lângă Târgu Neamț, spre zona montană, este în prezent scos la licitație.
Pe tronsonul Târgu Mureș – Miercurea Nirajului (24,4 km), CNAIR a semnat contractul în luna februarie 2024 cu antreprenorul turc NUROL INSAAT VE TICARET A.S., dar lucrările încă nu au demarat. Pentru tronsonul Târgu Neamț (Leghin) – Moțca (DN2), în lungime de aproape 30 de km, contractul cu UMB s-a semnat la finalul lunii septembrie 2023. Abia acum, în februarie 2025, vor demara primele lucrări, după ce săptămâna trecută a fost emisă Autorizația de Construire.
De altfel, UMB a intrat serios pe Autostrada Unirii, după ce s-a înscris atât la licitația pentru lotul 1C Sărățeni – Joseni al secțiunii de munte Sărățeni – Pipirig, cât și la cea pentru lotul 2A Ditrău – Grințieș al aceleiași secțiuni (singur ofertant). Grupul UMB a venit cu partenerii bosniaci de la Euro-Asfalt, cu care lucrează și pe secțiunea lipsă Margina – Holdea din lotul 2 al Autostrăzii (A1) Lugoj – Deva.
Și la lotul Pipirig – Vânători Neamț (Leghin) este aceeași asociere: SA&PE CONSTRUCT S.R.L. (lider) – SPEDITION UMB S.R.L. – TEHNOSTRADE S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o.