UMB mărește viteza de forare la tunelurile de pe secțiunea lipsă din lotul 2 al Autostrăzii Lugoj – Deva
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2024/11/UMB-tuneluri-Margina4.jpg)
Se mișcă lucrurile pe șantierul celui mai așteptat „ciot“ de autostradă din România. Vorbim de secțiunea lipsă Margina – Holdea (9,13 km) din lotul 2 al Autostrăzii (A1) Lugoj – Deva. Proiectul ar trebui să fie gata în 2026, având în vedere că finanțarea a fost obținută prin PNRR. Așa că antreprenorul, asocierea româno-bosniacă UMB – EuroAsfalt, trag tare să se încadreze în termenul asumat.
UMB mărește viteza de forare la tunelurile de pe secțiunea lipsă Margina – Holdea din lotul 2 al Autostrăzii Lugoj – Deva. Potrivit secretarului de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, tunelurile vor fi forate din opt puncte simultan, ceea ce ar trebui să permită respectarea termenului final de execuție prevăzut în PNRR, adică sfârșitul anului 2026.
Această metodă de construcție combină tehnologia NATM cu secțiuni Cut&Cover, permițând intrarea utilajelor la mai multe capete și reducând timpul necesar execuției. Lucrările la portalurile de acces sunt deja în desfășurare, iar constructorul pregătește terenul pentru forajele propriu-zise. Totuși, dincolo de etapa de foraj, pentru respectarea termenului din PNRR este esențială avansarea simultană și a lucrărilor conexe, precum cele de cămășuială și instalații.
Sectorul Margina – Holdea al autostrăzii A1 Lugoj – Deva este bucata care lipsește pentru a se ajunge de la Sibiu direct la Nădlac, la granița cu Ungaria, doar pe autostradă. Tronsonul are 9,13 km include și 2,13 kilometri de tunel forat, cu două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu o platformă de 11,35 m (tunelurile pentru urși). Lucrările mai presupun și realizarea a 3 viaducte, 2 pasaje, 23 de podețe și un Centru de Întreținere și Coordonare.
Contractul de 1,83 miliarde de lei (fără TVA) prevedea 11 luni pentru proiectare și alte 34 de luni pentru execuția lucrărilor. Dacă ritmul actual de execuție se menține, șoferii ar putea circula fără întreruperi pe autostradă între Sibiu și Nădlac până la finalul anului viitor.