Umbrărescu obține primul contract atribuit de CNIR: 1 miliard de euro pentru Sărățeni-Joseni

Publicat: 06 mart. 2025, 10:16, de Cristian Matache, în ECONOMIE , ? cititori
Umbrărescu obține primul contract atribuit de CNIR: 1 miliard de euro pentru Sărățeni-Joseni

Compania Națională de Investiții Rutiere a atribuit, astăzi, asocierii SA&PE CONSTRUCT S.R.L. (LIDER) -TEHNOSTRADE S.R.L. – SPEDITION UMB- EURO ASFALT contractul pentru proiectarea și execuția lotului 1 C Sărățeni-Joseni pe traseul secțiunii montane a Autostrăzii ,,Unirii”- A 8. Primele trei companii sunt controlate de Dorinel Umbrărescu.

Oferta Asocierii constructorilor din România și Bosnia-Herțegovina a fost desemnată câștigătoare, valoarea ofertei fiind de 4,94 miliarde lei, iar durata de realizare este de 54 de luni din care 14 luni pentru etapa de proiectare și 40 de luni pentru execuția lucrărilor. Finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile, Programul Transport 2021-2027 și din fonduri de la Bugetul de Stat.

,,Mulțumesc Comisiei de Evaluare pentru finalizarea procedurii înainte de termen”, a declarat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.

Lotul 1 C Sărățeni-Joseni, care se desfășoară în județele Mureș și Harghita are o lungime de 32,4 kilometri și  include

  • 39 de poduri și pasaje
  • 3 tuneluri unidirecționale
  • 4 polate și 2 pasaje pentru permeabilitatea animalelor (ecoducte).

Lungimea pasajelor și a tunelurilor este de aprox. 16 kilometri reprezentând 50 % din lungimea totală a acestui lot de autostradă. Cel mai lung pasaj va avea 1721 metri (pasajul peste DN 13 A și calea ferată, iar cel mai înalt viaduct, 45 de metri).

Pe traseul lotului 1 C sunt prevăzute două parcări de scurtă durată (stânga/dreapta) cu 12 spații de încărcare pentru mașini electrice. Lotul Sărățeni-Joseni va avea și descărcări provizorii pentru a asigura funcționarea independentă.

Contractul urmează să fie semnat după finalizarea tuturor procedurilor necesare.