Un campion de Formula 1, proprietar al Radford Motors, se luptă cu falimentul
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2024/11/Radford-Type-62-2-5.jpg)
Proprietarul companiei Radford Motors, Jenson Button, care fabrică mașini sport de lux, se confruntă cu grave probleme financiare, afectat de criza globală din industria auto.
Puține nume din Formula 1 sunt la fel de respectate ca Jenson Button. După ce a câștigat Campionatul Mondial în 2009, cariera lui Button a fost marcată de conducerea cu precizie, farmecul incontestabil și expertiza strategică pe pistă.
Ca pilot de curse, Button și-a făcut o amprentă de neșters în lumea sporturilor cu motor, concurând în peste 300 de curse de Grand Prix și câștigându-și reputația de unul dintre cei mai mari sportivi. Dar, după retragerea sa din F1, interesul lui Button s-a îndreptat către industria auto de ultimă generație – o mișcare care ar duce în cele din urmă la crearea unei mărci de mașini premium. Din păcate însă, producătorul auto este acum nevoit să declare faliemnt, scrie ZiarulRomânesc.at.
Printr-o întorsătură surprinzătoare, care i-a captivat deopotrivă pe pasionații de mașini și pe investitori, compania Radford Motors, marcă de automobile de ultimă generație cofondată de campionul mondial de Formula 1 Jenson Button și de mecanicul-vedetă Ant Anstead, a inițiat procedurile de faliment.
Cunoscut pentru mașinile sport la comandă, inspirate de estetica clasică de curse, Radford și-a propus să se impună ca un jucător de nișă pe piața auto de lux.
În ciuda începuturilor ambițioase, entitatea-mamă a companiei, Finest Coachbuilding LLC, trece printr-o restructurare majoră pentru a face față tensiunii financiare tot mai mari.
Totuși, asta nu înseamnă sfârșitul lui Radford Motors. Potrivit portalului specializat Road and Track, restructurarea datoriilor urmează să aibă loc acum ca parte a așa-numitei proceduri de la capitolul 11. Măsura este menită să „consolideze afacerea pentru creșterea viitoare”, a declarat Road and Track, citat de un purtător de cuvânt al mărcii.
Compania a mai anunțat că dorește să obțină noi finanțări – ceea ce este o necesitate, având în vedere că acționarii vor să continue operațiunile și să construiască mai multe mașini.
Într-o declarație, directorul financiar al companiei, Dan Bednarski, a spus: „Radford Motors trece printr-o restructurare a afacerii din capitolul 11, care va implementa schimbări strategice – menite să ne întărească fundația pentru viitor. În timpul acestui proces, „vor avea loc diverse schimbări de proprietate”. , care este „un pas important în evoluția noastră (a lui Radford)”.
Radford Motors: o scurtă istorie și o viziune îndrăzneață
Viziunea pentru Radford Motors a fost ambițioasă de la început. Înființată cu doar câțiva ani în urmă, compania și-a propus să producă vehicule exclusive, cu producție limitată, cu accent pe designul patrimonial și pe tehnologia de ultimă oră.
Modelul de debut al lui Radford, Type 62-2, a fost un tribut adus legendarului Lotus Type 62. Cu doar 62 de unități planificate, fiecare mașină este construită la comandă pentru a reflecta preferințele cumpărătorilor individuali, întruchipând atât luxul, cât și performanța într-un singur pachet.
Misiunea lui Button și Anstead a fost nu numai să creeze mașini care să arate impresionant, ci și să ofere o experiență de condus demnă de mașinile sport de înaltă performanță. Type 62-2 a fost creat pentru a fi pe cât de puternic, pe atât de frumos, îmbinând un motor V6 supraalimentat cu un design aerodinamic, ușor. Cei 710 de cai putere ai mașinii și manevrabilitate fulgerătoare l-au poziționat ca o mașină de șenile formidabilă.
Radford a produs chiar și o variantă Track Edition a Type 62-2, care a fost pusă în vânzare la un preț atrăgător de un milion de dolari pe unitate.
Pentru acest preț, cumpărătorii au primit mai mult decât o mașină; au avut, de asemenea, acces la sesiuni de antrenament personalizate de curse cu Jenson Button însuși, adăugând o propunere de valoare unică.
Cu toate acestea, nici măcar acest nivel de exclusivitate și lux nu a fost suficient pentru a salva compania de luptele financiare, demonstrând cât de dificil poate fi să conduci un brand de automobile de tip boutique pe o piață dominată de giganți consacrați.
Industria auto este în dificultate, la niel global. Printre altele, acest lucru se datorează nivelului ridicat de dependență de China , progresului lent în electromobilitate și economiei în general slabe.
Problemele au ajuns acum și la marii producători de automobile. Acest lucru este arătat, de exemplu, de cazul VW , unde planurile drastice de economii și reduceri de personal fac, în prezent, furori.