Un colos naval bântuie mările lumii! Poate transporta 9.200 de vehicule

Publicat: 21 ian. 2025, 12:20, de Andrei Ceausescu, în Transporturi , ? cititori
Un colos naval bântuie mările lumii! Poate transporta 9.200 de vehicule

BYD, gigantul chinez al vehiculelor electrice, își extinde agresiv prezența pe piața globală, iar noul său transportator auto, BYD Shenzen, capabil să transporte 9.200 de vehicule, a fost oficial lansat la apă.

După ce vânzările au crescut exploziv anul trecut, liderul chinez al vehiculelor electrice vizează o cotă de piață globală și mai mare în 2025.

BYD a vândut un record de 4,25 milioane de vehicule energetice noi (NEV) anul trecut, cu peste 40% mai mult decât în 2023. Aceasta include vehicule electrice (EV) și hibride plug-in (PHEV).

Deși mai mulți producători auto nu au încă publicat rezultatele vânzărilor pe întregul an, se estimează că BYD va depăși mai mulți lideri auto globali, precum Ford, Honda și Nissan. Între timp, acest an ar putea fi și mai mare pentru cel mai mare producător auto din China.

Potrivit unui nou raport al China News Service (via IT Home), BYD Shenzen, al patrulea vas ro-ro (roll-on/roll-off) al companiei, a fost lansat la apă și este gata să pornească la drum.

Noul transportator auto al BYD este cel mai mare din lume, capabil să transporte până la 9.200 de vehicule. Din 2024, BYD a lansat patru nave ro-ro în timp ce se extinde pe noi piețe externe.

Primul, BYD Explorer No 1, a fost lansat în ianuarie 2024. A efectuat deja mai multe călătorii în Europa, inclusiv în Spania și Germania, și a acostat și în Brazilia.

Al doilea al BYD (BYD Changzhou) a fost pus în funcțiune la începutul lunii decembrie 2024, urmat de BYD Hefei, care a pornit săptămâna trecută. Toate cele trei pot transporta până la 7.000 de vehicule.

Hefei a ieșit pe mare săptămâna trecută, transportând 5.000 de NEV-uri. BYD a declarat că nava va „accelera procesul de internaționalizare a vehiculelor energetice noi din China”.

BYD Shenzen, numit după orașul său natal, nu este doar cel mai mare din lume, ci și cel mai ecologic. Potrivit raportului, noua navă include pentru prima dată baterii tip box BYD și generatoare cu arbore-curea.

Concluzia Electrek

BYD a intrat deja în 100 de țări și regiuni la nivel global, dar este pregătit pentru o creștere și mai mare în 2025. După ce a produs peste 1,77 milioane de vehicule anul trecut, BYD a depășit Tesla cu aproximativ 4.500 de unități pentru a deveni cel mai mare producător mondial de vehicule electrice.

Între timp, Tesla a livrat puțin peste vehicule electrice, cu 1,78 milioane în 2024, comparativ cu 1,76 milioane ale BYD.

Cu un aflux de noi rivali în China, BYD se extinde agresiv pe noi piețe externe. După ce a intrat pe piața japoneză în 2023, o piață dominată de producătorii auto interni, BYD a vândut mai multe vehicule electrice decât Toyota în 2024.

După lansarea primului său vehicul electric în Coreea de Sud săptămâna aceasta, cu un preț de pornire de puțin peste 20.000 de dolari, BYD va contesta acum Hyundai și Korea pe propriul lor teritoriu.

Prezența tot mai mare a BYD îi obligă pe producătorii auto tradiționali să ia măsuri drastice pentru a ține pasul. După ce au rămas în urmă, Nissan și Honda din Japonia colaborează acum la vehicule electrice pentru a respinge avansul BYD.

În Thailanda, sau „Detroitul Asiei”, așa cum este numită, producătorii auto japonezi au văzut cota lor de piață scăzând de la 90% la doar 76% în ultimii doi ani, pe fondul prezenței tot mai mari a BYD.

Cu lansarea de noi vehicule în Mexic, Brazilia, Europa, Singapore, Thailanda și multe alte regiuni în acest an, BYD este pregătit pentru o creștere și mai mare în 2025.