Un cunoscut lanț de supermarketuri se transformă radical. Schimbări majore anunțate de CEO
Ahold Delhaize, retailerul belgiano-olandez care deține lanțurile de magazine Mega Image și Shop&Go în România, se apropie de finalizarea tranzacției pentru achiziționarea lanțului de magazine Profi.
Gigantul va introduce noi strategii și oferte pentru consumatorii români. În anii următori, Ahold Delhaize va aduce pe rafturi mai multe mărci private și va extinde ofertele prin cardurile de loialitate și „investițiile în preț”.
„Portofoliului de magazine este o parte importantă a acestui plan reînnoit, care va avea atât componente organice, cât și anorganice (preluare de jucători din piață n.red.). Optimizarea portofoliului de magazine și intervențiile necesare atunci când mărcile se confruntă cu provocări vor contribui, de asemenea, la creșterea calității vânzărilor noastre. În Europa, valorificarea în continuare business-ului din Benelux prin Albert Heijn, Delhaize și bol și acceptarea unor noi oportunități de creștere în regiunea Centrală și de Sud-Est („CSE”), în special cu oportunități complementare, cum ar fi Profi în România, și deschiderea de magazine noi, va aduce o nouă dimensiune și va debloca sinergii”, explică Ahold Delhaize.
Ahold Delhaize va folosi inteligența artificială
Grupul din spatele renumitului lanț de supermarketuri Mega Image a făcut un anunț important pentru clienți și angajați. Ahold Delhaize intenționează să utilizeze inteligența artificială (AI) și digitalizarea, înlocuind astfel casele de marcat, ceea ce va genera venituri mai mari în următorii patru ani.
Ba mai mult, Ahold Delhaize plănuiește să stimuleze digitalizarea și să intensifice utilizarea inteligenței artificiale.
„Intenționăm să canalizăm clienții fideli de la cardurile fizice, la aplicațiile noastre digitale, ceea ce ar trebui să conducă la o creștere rapidă a utilizatorilor activi lunar, la 30 de milioane până în 2028”, a transmis grupul.
Gigantul operează lanțurile Stop & Shop, Giant, Food Lion și Hannaford în SUA, Albert Heijn și Delhaize în Olanda și Belgia, precum și Mega Image în România.
Prin implementarea AI și a automatizării în logistică, distribuție, operațiuni de magazine și back office, Delhaize estimează economii cumulate de 5 miliarde de euro.
„Sunt încântată de planul nostru de creștere, deoarece se bazează pe punctele forte ale companiei noastre. Ambiția noastră este de a crea valoare durabilă și de a oferi acționarilor noștri randamente previzibile. Suntem o companie cu o marjă de 4%, iar pentru a asigura acest lucru continuăm să ne concentrăm pe eficiența operațională, ceea ce ne permite să stimulăm creșterea prin investiții în propunerile de valoare pentru clienți ale mărcilor noastre, în soluții digitale și în ambițiile de sustenabilitate. Suntem încrezători că facem ceea ce trebuie pentru ca noul nostru plan strategic să pornească cu dreptul, prin intermediul căruia ne așteptăm să revenim la o creștere a profitului subiacent diluat pentru 2025”, a declarat Jolanda Poots-Bijl, CFO al Ahold Delhaize.