Un director ISCTR este acuzat de trafic de influență și abuz în serviciu
Directorul ISCTR Buzău, Cosmin Marinescu, acuzat de trafic de influență și abuz în serviciu, după ce a controlat un operator de transport, care sesizase nereguli la o companie publică municipală. Autobuzele companiilor municipale circulă în ilegalitate și pun în pericol viața călătorilor.
O familie de buzoieni, soț și soție, a fost promovată de liberali în fruntea a două instituții cheie în domeniului transportului rutier. Soțul, Cosmin Marinescu, conduce Inspectoratul de Stat pentru Control în Transport Rutier (ISCTR) Buzău, iar soția, Florentina, a devenit noul șef al agenției teritoriale a Autorității Rutiere Române (ARR).
Epopeea extinderii transportului public în comun în afara municipiilor
În vara acestui an, reprezentanții mai multor firme de transport județean au sesizat organelor competente că pe trasee au fost introduse noi companii, prin mai multe metode ilegale sau la limita legii care pun călătorii în pericol, cât și propriile afaceri.
Atât Primăria Buzău, cât și Primăria Râmnicu Sărat, s-au extins transportul public în afara municipiilor, prin diverse tertipuri pentru a acapara afacerile mici de transport și pentru a crea noi locuri de muncă pentru oamenii de partid.
După ce la Buzău, prin societatea de Trans Bus s-a scris rețeta succesului, primarul municipiului Râmnicu Sărat a decis să copieze la indigo extinderea operatorului de transport.
Astfel, de câteva luni traseele între Râmnicu Sărat și mai multe comune învecinate au fost acaparate de operatorul de transport public din Râmnicu Sărat, TUC, chiar dacă traseele respective se aflau în subordinea Consiliului Județean Buzău, operatorii de transport fiind contractați până la sfârșitul anului. Traseele au fost câștigate la licitație, însă pentru companiile de transport public în comun nu s-a mai cerut niciun fel de licitație, fiind susținute politic din toate direcțiile.
,,După ce am făcut o sesizare privind transportul ilegal pe care îl efectuează compania TUC, cei de la ARR au venit cu două mașini de la Buzău și până la Râmnicu Sărat pentru a mă opri tot pe mine. Le-am spus dacă cumva au înnebunit, cum să îți fac sesizare și tu să mă oprești tot pe mine? Le-am spus să mă amendeze, dar nu au avut pe ce… În unul dintre autoturismele de control se afla chiar șeful de la ISCTR Buzău, domnul Cosmin Marinescu, i-am cerut graficul de control pentru a vedea dacă au mai fost opriți și alți transportatori, dar au refuzat. Deci ei au bătut drumul până la Râmnicu Sărat cu două autoturisme să mă oprească tot pe mine, fiind cel care a sesizat ilegalitățile la compania de transport public în comun, TUC Râmnicu Sărat”, se plânge unul dintre operatorii de transport din județul Buzău.
Companiile municipale de transport în ilegalitate
Totodată, operatorul de transport susține că TUC Râmnicu Sărat și Trans Bus Buzău efectuează curse în afara municipiilor, fiind interzis transportul cu asemenea autobuze în afara localităților.
,,Autobuzele ar trebuie să aibă certificat de clasificare și să fie de categoria 2 sau 3, dar autobuzele sunt doar pentru oameni în picioare și nu ai voie sa mergi cu oamenii în picioare cu mai mult de 30km/h, este reglementare europeană. Totodată, lumea trebuie să stea jos și cu centuri de siguranță. Consider că oamenii sunt în pericol, mai ales că sunt înghesuiți ca pe niște sardele. Cei de la ISCTR spun că doar poliția rutieră are competențe să verifice mijlocul de transport persoane din punct de vedere al omologării și al clasificării”, a mai adăugat operatorul de transport.
Mai mulți operatori de transport în comun îi acuză pe șeful ISCTR Buzău – Cosmin Marinescu, vicepreședintele CJ Buzău – Adrian Petre, cât și pe cei doi primari de municipii de trafic de influență și abuz în serviciu.
Responsabilul de transport județean refuză să dea explicații
Vicepreședintele CJ Buzău, Petre Adrian Robert, a refuzat să ne furnizeze un punct de vedere referitor la acuzațiile care i se aduc.
Totuși, surse din cadrul Consiliului Județean ne-au informat că de controlul companiilor de transport municipale se poate ocupa doar ISCTR, dat fiind faptul că operatorii de transport și-au delegat competența transportului către Asociația de Dezvoltare ADI 2008, și respectiv Asociația de Dezvoltare Intercomunitară a Transportului Public din Râmnicu Sărat (ATRAS), care doar aceștia pot efectua controale și pot emite licențe.