Un important lanț de supermarketuri vinde 9 magazine din România către un magnat imobiliar britanic
Lanțul de magazine Lidl, liderul pieței de retail alimentar din România, a vândut mai multe proiecte de magazine de pe piața locală către consorțiul Square 7 și M Core.
Potrivit informațiilor din piață, ar fi vorba de 8-9 proiecte, iar proprietățile vor fi închiriate după construire, ca parte a strategiei de expansiune diversificată a Lidl-ului.
Compania a ieșit pe piață cu pachete de proprietăți formate din peste 20 de terenuri amplasate în diverse orașe din România, unde construcția de magazine Lidl este fie autorizată, fie în curs de autorizare. Valoarea totală a acestor pachete depășește 20 de milioane de euro și sunt oferite la vânzare un randament de dezvoltare (yield) de aproximativ 7%. Acest randament este considerat relativ ridicat, având în vedere că M Core a plătit 219 milioane de euro, echivalentul unui yield de 9%, pentru cele 25 de parcuri de retail din România achiziționate de la investitorul belgian Mitiska REIM.
M Core este unul dintre cei mai importanți deținători de proprietăți comerciale din Marea Britanie, având un portofoliu combinat de active evaluat la peste 6 miliarde de euro. Prin intermediul acestui joint-venture nou înființat, Square 7 part of M Core, Lidl a vândut un pachet format din 8 sau 9 dintre proprietățile sale, cu scopul de a gestiona expansiunea locală a grupului M Core, al cărui principal acționar este magnatul imobiliar britanic Caspar MacDonald-Hall, care are legături strânse cu Familia Regală, potrivit surselor profit.ro
„Vă confirmăm că am demarat colaborarea cu mai mulți parteneri în vederea dezvoltării mai multor spații comerciale ce vor fi în viitor magazine Lidl și că suntem în negocieri și cu alți investitori. Strategia noastră de expansiune rămâne în continuare concentrată pe identificarea și cumpărarea terenurilor cu potențial, dar adaugă ca măsuri complementare închirierea de spații. De aceea, pe lângă demersurile proprii de a identifica și achiziționa terenuri potrivite pentru un nou magazin Lidl, căutăm parteneri care să ne propună terenuri pentru construcția unui nou magazin închiriat ulterior de Lidl la cheie“, au declarat reprezentanții Lidl.
Lidl a contactat mai mulți dezvoltatori imobiliari cu aceste oferte de proprietăți, o abordare diferită față de practica obișnuită a retailerului. De obicei, dezvoltatorii imobiliari abordează Lidl cu propunerea construirii unui parc de retail care să includă și un magazin Lidl. Cea mai mare parte a celor peste 350 de magazine Lidl din România sunt deținute și dezvoltate de echipe interne ale retailerului, care are propria sa divizie imobiliară.
Prin această nouă abordare, Lidl intenționează să își diversifice strategia de expansiune locală, care anterior se concentra aproape exclusiv pe deținerea directă a magazinelor dezvoltate.
„În anul financiar 2024, râmânem consecvenți obiectivului de a investi în economia românească și vom continua, în mod accelerat, investițiile pe piața locală, investiții care se traduc și în extinderea și optimizarea rețelei de magazine. În acest sens, în următorii ani, ne propunem o expansiune accelerată a rețelei Lidl și o acoperire teritorială din ce în ce mai mare care să ne permită să ajungem și mai aproape de clienții noștri sau de potențialii clienți.
Strategia noastră de expansiune rămâne în continuare concentrată pe identificarea și cumpărarea terenurilor cu potențial, dar adaugă ca măsuri complementare închirierea de spații. De aceea, avem mai multe terenuri disponibile pe care vom dezvolta magazine Lidl singuri sau împreună cu un dezvoltator imobiliar, dar nu vindem niciun magazin Lidl deschis și funcțional din portofoliul nostru. În același timp, explorăm activ noi oportunități de dezvoltare cu parteneri care sa identifice sau să ne propună terenuri optime pentru construcția și deschiderea unui nou magazin închiriat de Lidl la cheie. Totodată, rămânem fideli angajamentul nostru de a respecta cele mai înalte standarde de sustenabilitate în construcții, la baza acțiunilor noastre stând mereu eficiența și demersurile de dezvoltare durabilă“, au declarat, la începutul acestui an, reprezentanții Lidl.
Lidl are în jur de 376.000 de angajați, dintre care peste 12.000 lucrează în România, unde retailerul german operează peste 350 de magazine și 6 centre logistice. Atât Lidl, cât și Kaufland fac parte din grupul Schwarz, cel mai mare grup de retail alimentar din Europa și al patrulea cel mai mare retailer din lume în funcție de cifra de afaceri. Grupul Schwarz este controlat de miliardarul Dieter Schwarz (84 de ani), considerat cel mai bogat german, cu o avere estimată la 38 de miliarde de dolari, conform revistei americane Forbes.