Un magazin autonom revoluționar se lansează în România. Investiții de 1 miliard de euro anunțate
Discounterul german Penny va deschide în România primul său magazin autonom, unde articolele sunt scanate automat printr-un sistem de camere inteligente amplasate în interiorul magazinului. Nu este, însă, primul magazin de acest fel lansat în România, debutul fiind făcut de Auchan recent.
„Poți oricând să plasezi produsele înapoi la raft, iar acestea se vor scadea automat de pe bon. Chiar dacă nu vei reuși sa plasezi produsele la locul lor, sistemul își va menține funcționalitatea iar produsele nu vor apărea pe bon”, este mesajul companiei.
Compania a încheiat anul 2023 cu o cifră de afaceri de peste 8,32 miliarde de lei, marcând o creștere de 16% față de anul precedent. Investițiile s-au ridicat la peste 634 milioane de lei (echivalentul a peste 130 milioane de euro), direcționate către extinderea și modernizarea rețelei, precum și extinderea centrului logistic din Bacău.
Planurile Penny de expansiune sunt ambițioase, cu investiții de 1 miliard de euro planificate până în 2030 pentru extinderea rețelei și dezvoltarea competențelor logistice. În 2024, compania intenționează să deschidă între 35 și 40 de noi magazine pentru a se apropia și mai mult de consumatorii români și să construiască un nou centru logistic lângă București.
Până la sfârșitul anului trecut, retailerul opera 376 de magazine și 4 centre logistice, înregistrând pentru al 9-lea an consecutiv cea mai mare creștere a cifrei de afaceri în rândul entităților de retail alimentar din grupul REWE.
În 2023, echipa a crescut la peste 7.300 de angajați.
În prezent, rețeaua Penny din România cuprinde 378 de magazine la nivel național.