Un nou tratament contra obezității cu rezultate ”impresionante”
Un nou tratament contra obezității, lansat de Novo Nordisk, companie farmaceutică daneză, a dovedit rezultate ”impresionante” pe două planuri diferite: în lupta contra obezității, dar și în privința câștigurilor societății producătoare.
Compania daneză producătoare, care anunță noul tratament de slăbit, este aceeași care a fabricat alte două medicamente considerate miraculoase pentru slăbit: Ozempic și Wegovy.
Iată că după enormul succes în special financiar obținut cu cele două medicamente, compania daneză dă din nou lovitura.
Ea a produs și testat cu rezultate ”impresionante” pastila de slăbit amicreatină. În prima fază a testelor clinice s-a observat că persoanele care au beneficiat de această pastilă au pierdut 13% din greutatea corporală după 12 săptămâni de tratament.
Acest procent este de două ori mai mare comparativ cu cel înregistrat cu tratamentul Wegovy (o reducere cu 6% a greutății corporale în 12 săptămâni).
”Studiul confirmă tot ceea ce noi am anunțat”, declară Marcus Schindler, cercetător la Novo Nordisk, care consideră rezultatele ”absolut impresionante”.
Informația despre noua pastilă de slăbit nu le-a scăpat investitorilor.
La scurt timp, acțiunile companiei farmaceutice daneze au atins un nou nivel record, în creștere cu aproximativ 6,5%.
De la lansarea medicamentului Wegovy în Statele Unite, în iunie 2021, acțiunile companiei daneze s-au triplat.
Cu o valoare de peste 550 miliarde de dolari (aproximativ 500 miliarde de euro), Novo Nordisk este societatea cotată la bursă cea mai importantă din Europa, înaintea grupului francez delux LVMH.
Anunțul despre noua pastilă de slăbit vine într-un moment când datele oficiale indică o creștere îngrijorătoare a numărului persoanelor suferinde de obezitate.
Astfel, Organizația Mondială a Sănătății anunțat recent că aproximativ un miliard de persoane, la nivel global, suferă de obezitate, boală asociată cu un risc major de numeroase alte afecțiuni, printre care diabet și afecțiuni cardiovasculare.