Un pas înapoi pe ”drumul” reabilitării Podului Prieteniei, ce leagă România de Bulgaria
Refacerea liniei de cale ferată de pe Podul Prieteniei mai are de așteptat. Asta după ce CFR Infrastructură a anulat licitația pentru serviciile de expertiză necesare.
În data de 18 martie, CFR Infrastructură (administratorul rețelei de cale ferată din România) scotea la licitație un contract în valoare de 3,6 milioane de lei pentru expertiză și DALI (Documentația pentru Avizarea Lucrărilor) necesare reparațiilor liniei de tren de pe jumătatea de pod pe care o administrează statul român. Termenul pentru depunerea ofertelor era data de 24 aprilie.
CFR Infrastructură nu a mai așteptat, însă, depunerea ofertelor și a anulat licitația, invocând ,,încălcări ale prevederilor legale care afectează procedura de atribuire respectiv pe parcursul procedurii de atribuire s-au constatat erori si omisiuni/entitatea contractantă se află în imposibilitatea de a adopta măsuri corective fără ca aceastea să conducă la încălcarea principiilor prevăzute la art. 2 alin. (2).”.
Expertiza ar trebui să dureze 9 luni și vizează cele 19 deschideri de pe jumătatea românească a podului.
Podul Prieteniei, ce leagă orașele Giurgiu (România) și Ruse (Bulgaria), peste Dunăre este un pod mixt, rutier și feroviar, iar pe această rută circulă trenurile spre Bulgaria, Grecia și Turcia, CFR Călători având în sezonul estival grupe speciale spre Sofia, Salonic și Istanbul.
Tronsonul București – Giurgiu este singurul segment neelectrificat de pe traseul celebrului tren Orient Expres, iar între București și Giurgiu se așteaptă reluarea circulației feroviare în septembrie, după finalizarea lucrărilor la noul pod peste Argeș, de la Grădiștea.