Un pod care a stat închis 33 de ani va fi redeschis pentru traficul feroviar

Publicat: 24 feb. 2025, 23:23, de Marian Apipie, în Transporturi , ? cititori
Un pod care a stat închis 33 de ani va fi redeschis pentru traficul feroviar

Traficul feroviar de mărfuri între România și Republica Moldova va fi reluat, cel mai probabil din luna mai, pe podul Fălciu – Cantemir, care face legătura între județul Vaslui și raionul Cantemir, a anunțat ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale de la Chișinău, Vladimir Bolea, citat de Radio Moldova. El a mai precizat că autoritățile moldovene vor reface tronsonul de 1,8 kilometri de cale ferată care a fost închis în 1992, ca urmare a alunecărilor de teren.

Un pod care a stat închis 33 de ani va fi redeschis pentru traficul feroviar. Din vară, trenurile vor circula din nou pe podul Fălciu – Cantemir, după 33 de ani în care circulația feroviară a fost închisă. Calea ferată din apropierea podului peste râul Prut va fi reabilitată în acest an, potrivit ministrului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale de la Chișinău, Vladimir Bolea. Ministrul a menționat că autoritățile române au reabilitat podul, iar pe partea moldovenească un sector de 1,8 km de cale ferată este nefuncțional.

„Am început lucrările de reabilitare, am tăiat toți copacii de pe acea linie din 1993 și acum s-a început procesul de dezasamblare, pentru că toate traversele au putrezit în totalitate. Noi dezasamblăm toată linia, mai reparăm ce este de reparat și facem procesul din nou de reabilitare a acestui tronson de 1,8 km de cale ferată, cu posibilitatea de a încărca și a descărca pe această cale ferată“, a spus Vladimir Bolea, potrivit sursei citate.

Un pod care a stat închis 33 de ani va fi redeschis pentru traficul feroviar. S-a vrut, la un moment dat, transformarea lui în pod rutier

El a mai precizat că postul vamal și punctul poliției de frontieră vor fi organizate pe partea română a podului. „Am luat decizia împreună cu domnii de la MIDRU România să facem în felul următor: dacă avem agenți economici din Republica Moldova care vor să încarce cereale și alte tipuri de produse cu destinație România, porturi sau oricare, atunci vin vagoanele românești, intră pe partea noastră. Atunci când sunt produse pentru Ucraina sau pentru import în Republica Moldova, atunci vagoanele noastre trec pe partea română și se încarcă de acolo de la pistele de încărcare. Este un prim pas ca să facem trecerea funcțională“, a explicat Vladimir Bolea.

Un pod care a stat închis 33 de ani va fi redeschis pentru traficul feroviar

În urmă cu câțiva ani au existat planuri de conversie a podului Fălciu – Cantemir în unul rutier. Transformarea podului feroviar de la Fălciu într-unul rutier ar scurta drumul dintre Bucureşti şi Chişinău cu 150 de kilometri, socoteau autoritățile în 2020. În 2011, România a cheltuit 7,88 milioane de lei pentru modernizarea Staţiei CFR Fălciu (județul Vaslui), de pe graniţa de est a României, pentru implementarea cerinţelor Schengen.

Citește și: Softronic se extinde în Europa! Ce țară a autorizat locomotivele Transmontana, mândria producătorului din Craiova