Un pod extrem de circulat, construit pe vremea lui Carol I, va intra în reabilitare. Traficul va fi deviat

Publicat: 23 ian. 2025, 16:50, de Marian Apipie, în Transporturi , ? cititori
Un pod extrem de circulat, construit pe vremea lui Carol I, va intra în reabilitare. Traficul va fi deviat
Un pod extrem de circulat, construit pe vremea lui Carol I, va intra în reabilitare. Traficul va fi deviat

Gata cu cârpelile! Podul peste râul Olt de la Slatina, construit în vremea regelui Carol I, va intra în reparații capitale. S-a încercat acest lucru și prin 2018 – 2019, dar până la urmă s-a renunțat la varianta reabilitării și s-au făcut doar mici reparații. În perioada lucrărilor traficul a fost îngreunat, pentru că s-a circulat cu restricții, însă acum podul va fi închis complet, iar circulația de pe DN 65 va fi deviată. Atunci nu existau variante acceptabile de ocol, însă acum poate fi folosit ca alternativă fiabilă drumul expres Craiova – Pitești.

Un pod extrem de circulat, construit pe vremea regelui Carol I în perioada 1889-1891, va intra în sfârșit în reabilitare. Vorbim de podul peste râul Olt situat pe DN 65 Craiova – Pitești, la intrarea în Slatina. Este primul pod construit din fier peste un râu intern din țară şi al doilea pod de fier din România, după cel construit la Cernavodă peste fluviul Dunărea de către inginerul Anghel Saligny.

Un pod extrem de circulat, construit pe vremea lui Carol I, va intra în reabilitare. Traficul va fi deviat

Podul va intra în reparații capitale după o încercare eșuată în 2018. Atunci, CNAIR a demarat o licitație pentru reabilitarea podului peste Olt și a ales chiar și un constructor: o asociere de firme din Italia formată din Groma Societa di Ingegneria și Societa a Responsabilita Limitata Semplificata. Criteriul de atribuire a contractului a fost „cel mai bun raport calitate-preț“, valoarea totală finală fiind de 20.905.122 de lei (fără TVA), adică peste cinci milioane de euro la vremea aceea. Estimarea inițială a contractului fusese de 26.356.540 de lei (fără TVA). Italienii aveau la dispoziţie trei luni pentru proiectare şi alte 12 luni pentru a-şi pune în aplicare soluţiile. După doi ani în care firma nu a reușit să demareze lucrările s-a renunțat la reabilitare. Atunci era o problemă și cu devierea traficului, pentru că podul trebuia închis pe perioada lucrărilor.

Un pod extrem de circulat care traversează râul Olt va intra în reabilitare. Pe unde va fi deviat traficul de pe DN 65

De atunci și până în prezent podul peste Olt a mai beneficiat de mici cârpeli, cu o restricționare a traficului de pe DN 65, dar după darea în folosință a DEx12 Craiova – Pitești lucrurile s-au simplificat. Podul poate fi ocolit ușor, așa că CNIR a demarat licitația pentru reabilitare.

„CNAIR, prin DRDP Craiova, a lansat procedura de achiziție publică pentru execuția lucrărilor de reparații ale podului rutier peste râul Olt la Slatina pe DN 65! Obiectivul contractului constă în execuția lucrărilor de reparații la podul rutier peste râul Olt pe DN 65, la km 48+570. Având în vedere faptul că în prezent realizarea DEx12 Craiova – Pitești a preluat în mare măsură traficul de tranzit, se propun lucrări de reparații ale podului existent, cu păstrarea clasei «E» de încărcare“, a anunțat Compania.

Lucrările se vor realiza cu închiderea circulației pe pod și direcționarea traficului rutier pe DEx12 Craiova – Pitești, pe sectorul cuprins între nodul rutier de la km 35+700 (intersecția cu DN 65, Găneasa / Piatra Olt) și nodul rutier de la km 57+720 (intersecția cu DN 65, Valea Mare), potrivit CNAIR. În cadrul proiectului se vor mai efectua și lucrări de relocare si protejare de instalații: conducte de apă aflate sub consolele de trotuar și rețelele de telecomunicații aflate pe pod, a mai precizat Compania.

Cât vor dura lucrările de reabilitare a podului peste Olt

Durata de executie a lucrărilor este de 12 luni, iar valoarea estimată a achiziției este de 22.599.917,51 lei (fără TVA). Ofertele sunt așteptate până la data de 12 februarie 2025.

Criteriul de atribuire este tot „cel mai bun raport calitate-preț“, unde prețul contează în procent de 60%, diferența fiind făcută de experiența personalului (20%) și perioada de garanție extinsă oferită de constructor, de maxim 3 ani peste cei 5 ani solicitați prin caietul de sarcini (20%).

Citește și: S-a deschis primul pod hobanat din sud-estul României! Are 500 de metri și stă ancorat la o înălțime de 62 m