Un producător celebru de automobile de lux ignoră moda ecranelor touchscreen

Publicat: 15 ian. 2025, 21:38, de Ady Ivașcu, în LIFESTYLE , ? cititori
Un producător celebru de automobile de lux ignoră moda ecranelor touchscreen
Filosofia Bugatti este simplă: crearea unui interior clasic atemporal care îmbătrânește frumos

Unii producători auto au început să revină la butoanele fizice în locul unui ecran tactil (touchscreen) mare. Bugatti, de exemplu, a neglijat în mod istoric utilizarea ecranelor tactile în mașinile sale, optând în schimb pentru butoane fizice.

Filosofia Bugatti este simplă: crearea unui interior clasic atemporal care îmbătrânește frumos, în locul mai multor ecrane tactile care nu fac asta

Pe de altă parte, mă sperie. Ce se va întâmpla cu toate aceste dispozitive și cu toate aceste lucruri atunci când sistemele de operare nu vor mai funcționa într-o zi? Ce se va întâmpla peste 10 ani, chiar? Mai sunteți interesați de iPhone 3?”, declara directorul de design al Bugatti, Achim Anscheidt, într-un interviu acordat TheDrive.

Bugatti-urile nu au ecrane în mod intenționat, dintr-un anumit motiv

Există un motiv întemeiat pentru aceasta – minimalismul și concentrarea pe experiența de condus.

Supercarul Bugatti are un interior atemporal și frumos, cu fiecare parte construită cu un scop în minte.

Astfel, construirea unei mașini axate pe șofer este mai degrabă o prioritate pentru producătorul auto, decât instalarea unui centru de infotainment.

Chiar și directorul de design al Bugatti, Achim Anscheidt, omul din spatele Bugatti Chiron, nu este un fan al ecranelor din interioarele mașinilor.

Bugatti… este ceva mult mai apreciat pentru fascinația analogică”, a comentat Anscheidt.

Cum ar fi ceasurile noastre mecanice, de exemplu. Așadar, cred că are rost să facem lucrurile diferit față de restul domeniului auto. Sloganul nostru principal este că dacă este comparabil, nu mai este Bugatti. Ca designer, merită să te gândești la asta”, a adăugat el.

Cel mai nou model, Bugatti Tourbillon, dispune totuşi de un ecran tactil, dar acesta este ascuns în interiorul panoului de bord.

Bugatti ar dori în continuare să facă din condus accentul principal al filosofiei sale de design. La urma urmei, acesta este principalul lucru, nu-i așa? Nimeni nu cumpără un Bugatti pentru a se holba la un ecran.

Ce spun nostalgicii pe reţelele sociale şi forumurile auto?

Nu mai vreau să ating ecranele; urăsc asta. Vreau cadrane, butoane, manete. Poate chiar niște manivele. Butoane mari și groase. Ce este în neregulă cu noi? De ce ne-am făcut asta singuri?”, a postat un utilizator pe reţeaua X.

Sunt de acord cu voi. Nu am mai cumpărat un vehicul nou din 2010 și, deși mă gândesc să-mi iau ceva nou peste câțiva ani, nu aștept cu nerăbdare să cumpăr unul cu ecran tactil”, a scris un alt utilizator.

Dacă utilizarea telefoanelor în mașini nu este legală, ar trebui să fie ilegală și solicitarea de a utiliza ecrane tactile”, a postat un altul.